المپیک توکیو به هر قیمتی برگزار می شود!

اقدامات ژاپنی ها نشان می دهد المپیک توکیو در سال 2021 با وجود شیوع کرونا قطعا برگزار خواهد شد

ژاپنی ها برنامه دارند تا المپیک را در شرایط کرونایی با شکل و شمایل و قوانین جدید برگزار کنند.

با اینکه در ماههای اخیر بارها مطرح شده که المپیک توکیو در سال 2021 فقط به شرطی برگزار می شود که واکسن کرونا کشف شده باشد، اما اقدامات این روزهای ژاپنی ها نشان می دهد که آنها برای جلوگیری از ضررهای هنگفت قصد دارند به هر قیمتی شده المپیک را برگزار کنند.

روز گذشته جان کوتس مسئول کمیسیون هماهنگی IOC و کمیته برگزاری المپیک توکیو جلسه ای را به صورت مجازی برگزار کردند. در این جلسه در مورد اقداماتی که می توان به جلوگیری شیوع ویروس کرونا در طول برگزاری بازی های المپیک کمک کند، صحبت شد.

۵۰ اقدام تصویب شده که این اقدامات شامل کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی حضور مقامات در بازی های المپیک و ساده سازی برگزاری المپیک است. همچنین مراسم استقبال تیم ها نیز از این بازی ها کنار گذاشته شده است. این مراسم قبل از مراسم افتتاحیه به طور سنتی در دهکده ورزشکاران برگزار می شد.

یوشیرو موری  مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ نیز اعلام کرد که مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی ها ساده خواهد بود.

کوتس، مسئول کمیسیون هماهنگی  IOCنیز در این رابطه اعلام کرد: ممکن است نیاز به برخی تغییرات در قوانین فدراسیون های بین المللی داشته باشیم که اگر یک ورزشکار به توکیو بیاید و آزمایش کرونای او مثبت شود بتوان آن ورزشکار را از بازی ها خارج  و ورزشکار دیگری  را جایگزین کرد. مانند  زمانی که ورزشکاران با مشکل دوپینگ مواجه می شوند  و ورزشکار دیگری را جایگزین می کنیم. در صورت تولید واکسن قبل از بازیها  نیز ممکن است لازم باشد ورزشکاران قبل از شرکت در توکیو ۲۰۲۰ واکسن بزنند و برای آزمایش باید توافقاتی با ورزشکاران انجام شود.

طرح های ژاپنی ها که با توافق با کمیته بین المللی المپیک پیش می رود، موافقان و مخالفان خود را دارند و حتی برخی معتقدند به خاطر برگزاری یک رویداد ورزشی نباید با جان ورزشکاران بازی کرد!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.