«دفاع مقدس» پرافتخارترین برگ‌ تاریخ انقلاب اسلامی است

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر تاکید کرد

آیین یادواره ۴۸۹ امدادگر شهید هلال احمر در دفاع مقدس احمر صبح امروز (چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، رئیس، دبیر کل و برخی از کارکنان جمعیت و جمعی از رزمندگان هشت ساله جنگ تحمیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در این مراسم با اشاره به شجاعت‌ها و فداکاری‌های شهدا در هشت‌ سال دفاع‌مقدس امنیت، آرامش و اقتدار کنونی کشور را مرهون رشادت‌ها و جانبازی‌های آنان دانست. وی «دفاع مقدس» را از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: «دشمنان با شروع جنگ هشت ساله در 31 شهریور ماه 1359 یقین داشتند می‌توانند نظام اسلامی ایران که 19 ماه از آن می‌گذشت را از میان بردارند، اما این ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با تقدیم ۲۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز دشمنان خود را شکست می‌دهد.»

دفاع برای خدا؛ جنگ را مقدس کرد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به آغاز هفته دفاع مقدس و خاطراتی از روزهای آغازین جنگ هم اشاره کرد و افزود: «در ابتدای جنگ تحمیلی، تصور دشمن این بود که جنگ چند روز بیشتر طول نمی کشد اما کشور و مردم ما طی هشت سال ایستادگی کردند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند. ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم. جنگ سخت بود، فاجعه‌آمیز، مصیب‌بارو دردناک بود، اما آنچه آن را مقدس و افتخار آمیز کرد، جهاد فی سبیل الله جنگ در راه خدا بود.»

حماسه ایستادگی و مقاومت

نماینده رهبر معظم انقلاب «دفاع مقدس» را از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد:« این درخت ارزشمند انقلاب اسلامی با خون شهیدان آبیاری و ماندگار شد. نصر پیروزی و یاری خدا در پرتو آن همه جانبازی، ایثارگری و خودگذشتگی‌ها اتفاق افتاد. امروز می‌بینیم که پیش از 40 سال است که مردم ایران عزیز در زیر سایه‌ نظام مقدس جمهوری زندگی می‌کنند.» حجت الاسلام والمسلمین معزی هشت سال دفاع مقدس را یکی از پرافتخارترین برگ‌های تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی و تداعی کننده یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخ انقلاب دانست که در آن حماسه ایستادگی و مقاومت متجلی شد.

اهمیت اسوه‌سازی از شهدا

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعیت هلال احمر یادآورشد: «شهدا افتخار ملت ایرانند، چه از نگاه دینی که رتبه و مقام رفیعی دارند و در پیشگاه خداوند زنده هستند و چه از منظر ملی و مردمی که به سبب خدمتی که به جامعه خویش کرده‌اند موجب افتخار هستند.»
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه در توصیف جنگ آن را به دو قسم تهاجمی و دفاعی تقسیم کرد و افزود:« جنگ تهاجمی جنگ صدام بود که روز 31 شهریوماه به 19 فرودگاه کشور ما حمله کرد. اما جنگ تدافعی جنگ برای دفاع است. خداوند می‌فرماید بجنگید با آنان که با شما می‌جنگند. رزمندگان ما در این جنگ حضور یافتند و افتخاراتی را رقم زدند.»

بازخوانی یک وصیت

نماینده رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود به بازخوانی بخشی از وصیتنامه‌ یک شهید پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین معزی در این‌باره تصریح کرد:« در یک مسجد در غرب تهران سخنرانی می‌کردم، آن‌جا وصیتنامه‌ای از یک شهید خواندم با این مضمون “خدای تو می‌دانی که اگر خانه، پدر و مادر و آسایش خود را رها کردم، فقط برای تو بوده است، خدای از اینکه کلمه من را به کار می‌برم، مغفرت می‌طلبم. ” این عبارت‌ها در منابع عرفانی ما نیز کم‌نظیر است، کجا درس خوانده است این شهید؟ این مکتب ملا حسینقلی همدانی، مکتب بزرگانی همچون سید علی قاضی و امام (ره) است. بله به راستی شهدا، عرفایی بوده‌اند که از گوشه حجره و خانقاه‌ها به میدان زندگی و میدان جنگ آمدند.»

نهضت ما برآمده از نهضت عاشورا

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در ادامه به مظلومیت ایران در هشت ‌سال دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: «در جنگ عراق استکبار جهانی از غرب و شرق علیه ایران از هیچ کمکی به صدام دریغ نکردند، اما از آن‌جا که جبهه‌های حق علیه باطل، تجلی‌گاه حماسه عاشورای حسینی بود درنهایت همچون عاشورای حسینی خون بر شمشیر پیروز شد و فداکاری‌های شهیدان ما نتیجه داد. رزمندگان به ما درس مقاومت دادند؛ ما در جنگ با تمام توان علاوه بر مقابله با صدام توانستیم غرب و شرق را شکست دهیم.»
وی در این مراسم که در آستانه اربعین حسینی برگزار شد، ایستادگی هشت ساله ملت ایران در جنگ تحمیلی را برآمده از نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: «نقش بی‌نظیر خانواده‌های شهدا به واسطه‌ تربیت چنین فرزندانی و همچنین صبر و بردباری آنان به پیروی از خاندان امام حسین(ع) و مکتب عاشورا در از دست‌دادن عزیزان خود ستودنی است.»

بیداری اسلامی منطقه برآمده از انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه شهدای ما آگاهانه راه خود را انتخاب کردند، خاطر نشان کرد:« شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی برای شکست دشمن تا آخرین قطره خون جنگ کردند و خود را فدای اسلام کردند. رشادت‌های شهیدان و ادامه راه آنان از سوی نسل امروز در سنگر‌های مبارزاتی علیه ظلم سبب شده است تا انقلاب اسلامی در این مدت پایدار باشد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:« کشورهای اسلامی هم امروز با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مسیر عدالتخواهی و آزادی گام برداشتند و با بیداری اسلامی دست بیگانگان را از کشورشان کوتاه کردند.

وی با اشاره به این‌که هدف دشمن از جنگ علیه ایران نه تخریب کشور که نابودی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: «گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه ایثارگران و از جان‌گذشتگانی که در این راه مقدس ماندگار شدند؛ به‌ ویژه ۴۸9 شهید امدادگر جمعیت هلال احمر که در راه تسکین درد و رنج حاصل از تجاوز دشمن در کنار رزمندگان اسلام ایستادگی و مقاومت کردند و این نظام مقدس را ماندگار ساختند.»

هلال احمر؛ هدف ارزش های انسانی

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان تصریح کرد: « بخشی از برگ‌های زرین کتاب پر افتخار دفاع مقدس متعلق به امدادگران‌ جبهه‌های حق علیه باطل است. دفاع از ارزش‌های انسانی، ایجاد حس تعاون و کمک به یکدیگر در جامعه، تلاش در راه سلامت جامعه، کوشش برای دوستی و تفاهم میان ملت‌ها از بارزترین اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر است که در طول دهه‌های مختلف متجلی و نمایان بوده است و در طول‌ سال‌های جنگ تحمیلی این اهداف و مأموریت‌ها با درخشش‌ بیشتری مشهود و نمایان شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.