واکسن دانش‌آموزی هم از راه می‌رسد

رئیس جمعیت هلال‌احمر: واردات 12میلیون دوز واکسن دانش‌آموزی کرونا

شهروندآنلاین- 60میلیون دوز واکسن جدید کرونا وارد کشور می‌شود؛ از 10 مهر تا 10 آبان. به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر روند واردات واکسن و تزریق آن با شتاب و سرعت بالایی در حال انجام است. به باور کریم همتی شرایط خوبی بر روند واکسیناسیون حاکم شده است. همتی با اشاره به اینکه در همین هفته 5میلیون دوز واکسن جدید وارد می‌شود، می‌گوید: «هفته آینده دو محموله 6میلیون دوزی واکسن کرونا ویژه دانش‌آموزان وارد کشور می‌شود. به عبارتی این محموله به افراد ۱۲ تا ۱۸ساله تعلق دارد.» همتی با تأکید بر تولید واکسن داخلی و همچنین واردات انجام شده از سوی هلال‌احمر می‌گوید: «با واردات محموله‌های اخیر از سوی جمعیت هلال‌احمر بیش از ۷۰درصد جمعیت واکسینه شوند.»

به گفته همتی جمعیت هلال‌احمر مراکزی برای تزریق واکسن در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داده است. او ادامه داد: «امیدواریم با سرعت بیشتری شاهد تکمیل واردات و تزریق واکسن به تمام شهروندان باشیم.»

او درخصوص تأمین مالی خرید واکسن می‌گوید: «تأمین منابع ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی انجام شده است. انصافا وزارت امور خارجه در این زمینه سنگ‌تمام گذاشت، به طوری که ما در زمینه واردات واکسن مشکل خاصی نداریم.»

در زمینه واردات واکسن مشکل خاصی نداریم

به باور رئیس جمعیت هلال‌احمر درخصوص بازگشایی مدارس باید مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش تصمیم بگیرند. همتی ادامه می‌دهد: «ما در فاز نخست 12 میلیون واکسن را برای افراد 12 تا 18 سال طی دو محموله 6میلیون دوزی وارد کشور خواهیم کرد.» به گفته او این واکسن‌ها در دهه اول مهرماه وارد کشور خواهند شد.

بنابر گفته‌های مجامع علمی و جهانی مطرح دوز سوم یا دوز یادآور در صورت لزوم با فاصله 9ماه باید تزریق شود. به گفته همتی در حال حاضر این موضوع مطرح نیست. «ما امیدواریم بتوانیم روند مرحله اول و دوم واکسیناسیون را انجام دهیم.»

همتی درباره اینکه آیا تاکنون عارضه‌ای از واکسن‌های وارداتی کرونا از سوی جمعیت هلال‌احمر گزارش شده یا خیر، گفت: «نظارت بر سلامت و توزیع واکسن بر عهده وزارت بهداشت است، اما تاکنون هیچ گونه موردی از عارضه چشمگیر از این واکسن‌ها گزارش نشده و همان عوارض طبیعی و عادی واکسن بوده است.»

او درخصوص تأمین مالی خرید واکسن می‌گوید: «تأمین منابع ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی انجام شده است. انصافا وزارت امور خارجه در این زمینه سنگ‌تمام گذاشت، به طوری که ما در زمینه واردات واکسن مشکل خاصی نداریم.»

هلال‌احمر در بودجه ۱۴۰۰ مشکلی ندارد

به گفته همتی، جمعیت هلال‌احمر در بودجه ۱۴۰۰ مشکلی ندارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه می‌دهد: «ما در تأمین مالی بودجه مشکل خاصی نداریم. گرچه ممکن است رقم بودجه کمی دیرتر اختصاص پیدا کند. البته همواره این وضعیت وجود داشته، اما مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره اینکه آیا چهار عضو معرفی‌شده از سوی دولت دوازدهم تا زمان معرفی اعضای جدید از سوی دولت فعلی در شورای‌عالی حضور دارند یا خیر نیز می‌گوید: «با توجه به اینکه این افراد عضو حقوقی بودند، با پایان دوران مسئولیت‌شان نیز دیگر در این بخش‌ها حضور ندارند.»

اگر امروز اعلام شده نیمی از مردم کشورمان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، باید اعلام کنم که 80درصد از محموله‌های واکسن را جمعیت هلال‌احمر وارد کشورمان کرده است. او ادامه می‌دهد: «البته ما به این اقدامات‌مان ادامه خواهیم داد.»

سهم 80درصدی هلال‌احمر از واردات واکسن‌ کرونا

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر از همان ابتدا بدون آنکه وارد مخاصمات حزبی، سیاسی و جناحی شود، در کنار مردم بود، می‌گوید: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت حضور بیشتری نیز در کنار مردم داشت. یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که از سوی جمعیت هلال‌احمر انجام شد، اقداماتی بود که در دوران جنگ تحمیلی انجام دادیم. ما پنج مرکز امداد جبهه را تأسیس کردیم و اقدامات زیادی را در امدادرسانی به رزمندگان، انتقال مجروحان، امدادرسانی به غیرنظامیان، آواربرداری، پیگیری امور اسرا، پیگیری امور مفقودشدگان و… انجام دادیم.» همتی ادامه داد: «درباره اسرا تنها مکاتبات ما با بیش از ۸۰هزار نفر از خانواده این افراد به شکل مکتوب وجود دارد.»

به گفته همتی در دوران کرونا هم هلال‌احمر با همان رویکرد وارد عمل شده است. اگر امروز اعلام شده نیمی از مردم کشورمان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، باید اعلام کنم که 80درصد از محموله‌های واکسن را جمعیت هلال‌احمر وارد کشورمان کرده است. او ادامه می‌دهد: «البته ما به این اقدامات‌مان ادامه خواهیم داد.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: «امروز در هر جایی از کشور که فردی از بیماری کرونا نجات پیدا کند، گرچه اسمی از همکاران ما در نجات او نخواهد بود، اما نزد خداوند این اجر محفوظ خواهد بود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.