احتمال موفقیت «قهرمان» در ۵ رشته اسکار

اصغر فرهادی در آستانه اسکار سوم کارنامه‌اش

پیش‌بینی منتقد سینمایی نشریه هالیوودریپورتر درباره احتمال نامزدی فیلم «قهرمان» در ۵ رشته اسکار یک بار دیگر نام فیلم جدید اصغر فرهادی را به عنوان یکی از شانس‌های مسلم موفقیت در فصل جوایز سینمایی 2021 بر سر زبان‌ها انداخته است. این منتقد سینمایی که اسکات فینبرگ نام دارد؛ شانس نامزدی فیلم «قهرمان» را در اسکار امسال در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم بین‌المللی بسیار زیاد می‌داند.

قهرمان آیا سومین اسکار را برای اصغر فرهادی به ارمغان خواهد آورد؟
قهرمان آیا سومین اسکار را برای اصغر فرهادی به ارمغان خواهد آورد؟

به نظر اسکات فینبرگ «قهرمان» در پنج رشته از شانس بالایی برای نامزدی جایزه اسکار امسال برخوردار است. این منتقد در اولین پیش‌بینی خود از اسکار ۲۰۲۲ علاوه بر تاکید بر شانس بالای «قهرمان» برای نامزدی دریافت جایزه اسکار در پنج رشته، درباره تک تک این رشته‌ها پیش‌بینی خود را رسانه‌ای کرده است.

از نگاه اسکات فینبرگ «قهرمان» در رشته بهترین فیلم، پس از دو فیلم «ریچارد پادشاه» و «بلفاست» در جایگاه سوم فیلم‌هایی قرار دارد که شانس زیادی برای نامزدی در اسکار 2022 دارند. منتقد هالیوودریپورتر هم‌چنین شانس نامزدی «قهرمان» در بخش بهترین کارگردانی را نیز بسیار زیاد می‌داند و در واقع نام اصغر فرهادی را در جایگاه اول کارگردانانی که به احتمال زیاد نامزدی‌شان در اسکار قطعی است، ذکر کرده است.

در جشنواره کن فیلم «قهرمان» بسیار مورد توجه و ستایش قرار گرفت
در جشنواره کن فیلم «قهرمان» بسیار مورد توجه و ستایش قرار گرفت

این منتقد سینمایی بر این باور است که «قهرمان» در بخش بهترین فیلمنامه پس از فیلم‌نامه «بلفاست» در جایگاه دوم فیلم‌های صاحب شانس نامزدی در اسکار امسال؛ و در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نیز در جایگاه اول قرار گرفته- که به این معناست که نویسنده این مطلب پیش‌بینی‌گونه احتمال نامزدی این فیلم را در این بخش اسکار امسال تا حد زیادی قطعی می‌داند.

اسکات فینبرگ همچنین امیر جدیدی بازیگر این فیلم را نیز در کنار فیلیپو اسکاتی، آنتونی راموس، تیم راث و وینستون دوک در جایگاه سوم نامزدهای احتمالی بهترین بازیگر نقش اول مرد عنوان کرده است.

گفتنی است که کمپانی پخش آمازون، «قهرمان» را از هفتم ژانویه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا اکران خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.