واکسن فایزر برای افراد عادی تزریق نمی‌شود

وزیر بهداشت: واکسن فایزر به تعداد بسیار محدود و برای تزریق مادران باردار وارد می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فراوانی واکسن سینوفارم در کشور خبر داد و گفت: واکسن فایزر محدود و برای خانم‌های باردار است و به سایر افراد تزریق نمی‌شود.

شهروند آنلاین: دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدا دهلران اظهار داشت: «واکسن فایزر به تعداد بسیار محدود و برای تزریق مادران باردار وارد کشور می‌شود و این واکسن به دیگر افراد نمی‌رسد و از مردم می‌خواهیم که سریعا واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت که معتبر هستند را تزریق کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها مقاوم شود. بیشترین افرادی که امروزه در دنیا مبتلا به کووید-۱۹ می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و تقاضای بنده از مردم این است که سریعا، واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را تزریق کنند.»

به گزارش «شهروند» پیش از این  سید حیدر محمدی، مدیركل دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران در مورد واكسن‌های وارداتی گفت: «در حال حاضر ۶ واكسن اسپوتنیك، بعضی از سایت‌های آسترازنكا، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون & جانسون آلمان در كشور مجوز مصرف اضطراری گرفته‌اند و به محض تطبیق در بدو ورود به كشور، اجازه مصرف خواهند داشت.»

او افزود: «در برنامه واردات ما سینوفارم وجود دارد. هند هنوز مجوز صادرات بهارات به ایران را صادر نكرده است. آسترازنكا از منابع مجاز و از طریق كواكس وارد كشور می‌شود. واكسن اسپوتنیک بر اساس قرارداد ۶۲ میلیونی به ما داده نشده است كه علت اصلی آن عدم تولید كافی این واكسن است.»

محمدی ادامه داد: «برای واردات ۲ میلیون واكسن فایزر قراردادی با هیأت امنای ارزی كشور درحال تنظیم است تا در یک تا دوماه آینده به شرطی كه مشكلات بین‌المللی انتقال ارز و جابه‌جایی واكسن پیش نیاید، از كشور بلژیک به ایران ارسال شود.»

او همچنین گفته بود: «واكسن جانسون & جانسون هم در انتظار نهایی‌شدن قراردادهای بین‌المللی است. كشور تولیدكننده تا ۵ میلیون دوز قول ارسال داده و اگر طرف خارجی اقدام كند، ما مشكلی از نظر تأمین ارزی نداریم. سینوفارم هم مثل سابق در حال واردشدن به كشور از طریق هیأت امنای ارزی، هلال‌احمر و شركت‌های خصوصی است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.