ترور سردار سلیمانی نمونه تروریسم آمریکایی

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل سازمان ملل مطرح شد

وزیر خارجه ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفت: آمریکا از تروریسم علیه ملت‌ها و اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند که بارزترین نمونه آن ترور بزدلانه سردار قاسم سلیمانی بود.

شهروند آنلاین: حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفت‌وگو کرد. گوترش در ابتدای این دیدار 50دقیقه‌ای با بیان اینکه از دهه‌هاd قبل با ایران آشنایی دارد و در مسئولیت‌های مختلف به ایران سفر کرده، همکاری‌های میان جمهوری اسلامی و سازمان ملل متحد را خوب توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به موضع اصولی سازمان ملل در مردود شمردن خروج آمریکا از برجام گفت که همواره حامی توافق هسته‌ای بوده است. او با استقبال از همکاری‌های گسترده‌تر سازمان ملل با ایران، موضع تهران را درباره افغانستان اصولی خواند و گفت: «معتقدم باید در افغانستان دولتی فراگیر تشکیل شود که همه گروه‌ها در آن صدایی داشته باشند. تضمین حقوق همه گروه‌ها، اقوام و زنان در آینده افغانستان لازم است و در همه این موضوع‌ها ایران شریک نزدیک همکاری‌ها با سازمان ملل است.»

دبیرکل سازمان ملل موضع تهران را درباره افغانستان اصولی خواند و گفت: «معتقدم باید در افغانستان دولتی فراگیر تشکیل شود که همه گروه‌ها در آن صدایی داشته باشند. تضمین حقوق همه گروه‌ها، اقوام و زنان در آینده افغانستان لازم است و در همه این موضوع‌ها ایران شریک نزدیک همکاری‌ها با سازمان ملل است.»

در بخش دیگر این دیدار، وزیر امور خارجه ایران از نگاه و تلاش‌های سازنده دبیرکل سازمان متحد برای صلح جهانی تشکر کرد و گفت: «ایفای نقش جدی و سازنده سازمان ملل در منطقه بیش از هر زمان دیگر لازم و از فلسطین تا سوریه، یمن و افغانستان همه‌ جا به حضور منصفانه و مسئولانه سازمان ملل نیاز است.»

امیرعبداللهیان افزود: «وضع انسانی در فلسطین همچنان بعد از دهه‌ها، به دلیل اقدام‌های اشغالگران و جنایات رژیم صهیونیستی ناگوار است و راه‌حل نهایی باید رفراندوم و رأی ساکنان اصلی فلسطین باشد. متأسفانه سازمان ملل در گذشته منفعلانه عمل کرده و من امیدوارم در دوره شما این رویه تغییر کند.»

وزیر امور خارجه گفت: «آمریکا از تحریم و تروریسم علیه ملت‌ها و اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند که بارزترین نمونه آن ترور بزدلانه سردار سلیمانی بود. با اینکه صدای واحد سازمان ملل در مقابل چنین کارهای گردنکشانه‌ ضروری است اما در عین حال ایران در سطح ملی و بین‌المللی پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد تا آمران و عاملین ترور سردار سلیمانی و همراهان را به دست عدالت بسپرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.