جیره‌بندی سوخت در انگلیس!

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه های جهان؛ جمعه، 24 سپتامبر 2021

ترس از جیره‌بندی سوخت در صفحات نخست روزنامه‌های انگلیسی نمایان بود و اختلاف نظر درباره دریافت‌کنندگان دوز سوم واکسن کرونا در آمریکا بالا گرفت.

نیویورک‌تایمز

«کمیته CDC از دوز سوم برای افراد مسن حمایت می‌کند»؛ «خروج کارکنان بهداشت از گروه‌های واجد شرایط در تقسیم‌بندی F.D.A.» و«شکاف علمی آشکار می‌شود» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که گفته: «هیأت علمی  CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) روز پنجشنبه، 23 سپتامبر، توصیه‌هایی برای تزریق دوز سوم واکسن کووید فایزر/بایون‌تک برای طیف وسیعی از آمریکایی‌ها، از جمله ده‌ها میلیون نفر از افراد مسن ارایه کرد. اما این کارشناسان از تأیید دوزهای اضافی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، معلمان و دیگرانی که ممکن است به‌شدت در معرض ابتلا به‌دلیل شغل‌شان باشد، خودداری کردند.

درست یک روز زودتر، سازمان غذا و دارو (F.D.A.) برای برخی از کارکنان خط مقدم درمان اجازه دریافت دوز تقویت‌کننده را داد، اما مشاوران C.D.C با ارایه این دوزها برای بسیاری از افراد سالم مخالف بودند.»نیویورک تایمز

گاردین

بسیاری از روزنامه‌های انگلیس در صفحات نخست روز جمعه، 24 سپتامبر، هشدارهای سه گرداننده بزرگ پمپ بنزین انگلستان را در مورد کمبود سوخت در برخی از جایگاه‌ها به‌دلیل کمبود رانندگان کامیون پوشش دادند. روزنامه گاردین هم در صفحه نخست با تیتر «هشدار درباره کمبود سوخت در میان بحران زنجیره تأمین» از افزایش فشار بر دولت بریتانیا گفته است، چراکه کمبود رانندگان کامیون منجر به مشکلاتی در تأمین سوخت شده است.

تصویر اصلی هم سابینا نسا، معلم 28 ساله، را نشان می‌دهد که مردی 38 ساله به ظن قتل او دستگیر شده است.گاردین

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز می‌گوید بانک انگلستان پیش‌بینی کرده است که تورم در سال آینده به بالای 4 درصد خواهد رسید. در گزارش آمده اما این بانک با افزایش نرخ بهره که بر هزینه استقراض برای مواردی مانند وام مسکن و وام دانشجویی تأثیر می‌گذارد، مخالفت کرد.

در صفحه نخست این روزنامه هم به موضوع کمبود رانندگان کامیون در انگلیس که روند سوخت‌رسانی به پمپ‌بنزین‌ها را با مشکل مواجه کرده  و بحران کمبود سوخت را رقم زده، توجه شده با تصویری از پمپ‌بنزین‌هایی که کار نمی‌کنند و عناوین «سوخت تمام شد» و «قطع سوخت‌رسانی، پمپ‌بنزین‌ها را می‌بندد».فایننشال تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.