علت مرگ نوجوان فداکار ایذه‌ای مشخص شد

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) گفت: علی لندی که پیش از این به عنوان قهرمان نوجوان در کشور شناخته شد، شب گذشته دچار نارسایی تنفسی ناشی از سوختگی استنشاقی شد و درنتیجه جان خود را از دست داد.

 در چندروزی که علی در اصفهان بستری بود مدام اکسیژن بدنش دچار تغییر می‌‌شد اما تاثیرگذاری شعله‌های آتش کار خود را کرد و او را به کام مرگ کشاند.

 رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) گفت: علی لندی حدود 10روز در اصفهان بستری بود که از یمن ورود این نوجوان قهرمان سریعا فضای بستری شدن او در این شهر فراهم شد و مستقیم به قسمت آی سی یو بیمارستان منتقل شد.

قهرمان ایذه ای

در این مدت پزشکان چندین مرتبه قصد عمل جراحی علی را داشتند اما به دلیل افت اکسیژن او چنین امری ممکن نبود و مورد عمل جراحی قرار نگرفت. هرچند کادر درمان بیمارستان تمام زحماتی که امکان پذیر بود را برای احیای زندگی او انجام دادند ولی متخصص بیهوشی بیمارستان به دلیل ریسک در عمل، اجازه این کار را نداد و متاسفانه علی جان خود را از دست داد.
کریمی درخصوص بیمارانی که دچار عارضه سوختگی می‌شوند نیز گفت: معمولا بیمارانی که دچار سوختگی عمیق و بیش از 50درصد می‌شوند هیچ پیش‌بینی برای ادامه حیات آنان وجود ندارد چراکه حتی بیماری با سوختگی 95درصد نیز وجود داشته که زنده ماند و برعکس بیمار دیگری هم بوده که با عارضه 55درصد سوختگی جان باخته‌اند.

مقاومت بدن بیماران تعیین کننده حیات و یا مرگ آنان هست اما متاسفانه عمق سوختگی علی زیاد بود و سوختگی استنشاقی نیز مضاف بر آن شد که درنتیجه باوجود تلاش پزشکان متاسفانه قهرمان نوجوان کشورمان به دامان مرگ گرفتار آمد.

علی لندی

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) ادامه داد: تا پیش از مرگ علی به درخواست خانواده او کمیسیون ویژه پزشکی نیز تشکیل دادیم تا پیگیری‌های لازم و تخصصی انجام شود همچنین تمام فعالیت‌هایی که به بهبود او کمک می‌کرد هم همواره انجام شد اما علی دیگر به این دنیا تعلق نداشت.

وی افزود: درطول مدتی که علی لندی مهمان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بود، استاندار اصفهان به دیدار بیمار آمد و سفارشات لازم را به پزشکان کرد همچنین امام جمعه و شهرداران اهواز و اصفهان نیز برای پیگیری حال او به کنار علی آمدند اما درکل هیچ هزینه‌ای از خانواده بیمار گرفته نشد و برطبق دستور وزیر کشور هزینه‌های آن برعهده استانداری خواهد بود.

کریمی  ضمن گرامیداشت یاد نوجوان فداکار گفت: مراسم یادبود قهرمان نوجوان امروز باحضور مسئولین اصفهان انجام شد و به زودی به شهر محل زندگی او، ایذه منتقل و آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.