راه‌اندازی مقطع ارشد رشته «ژورنالیسم پزشکی»

موافقت با پذیرش دو دانشجوی مدیکال ژورنالیسم برای یک دوره

رشته ژورنالیسم پزشکی غیر از دانشگاه علوم پزشکی ایران  تنها در سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  دانشگاه «کارولینا شمالی» در آمریکا و دانشگاه «وست مینستر» در لندن به صورت آکادمیک  ارایه و تدریس می‌شود.

شهروند آنلاین: راه‌اندازی رشته ژورنالیسم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی ایران تصویب شد. دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد؛ رشته ژورنالیسم پزشکی شاخه‌ای از علوم میان رشته‌ای و تلفیقی از علم و فناوری و هنر است که با تدوین و انتشار مستندات تحقیقاتی و گزارش‌های علمی مرتبط با تحقیقات پزشکی به ارتقای سطح سلامت جامعه و گسترش مرزهای دانش در حیطه‌های علوم پزشکی کمک خواهد کرد.

رشته ژورنالیسم پزشکی در دنیا بسیار جوان است و غیر از دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها در سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  دانشگاه «کارولینا شمالی» در آمریکا و دانشگاه «وست مینستر» در لندن به صورت آکادمیک  ارایه و تدریس می‌شود

در سال‌های اخیر ،همگام با توسعه دانش در زمینه‌های علوم پزشکی و روزنامه‌نگاری و فناوری‌های مرتبط با نشر و فناوری اطلاعات شیوه انتشار نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی گسترش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

دانش‌آموختگان این رشته با رعایت حقوق مالکیت معنوی، تأکید بر اصول نگارش و اخلاق نویسندگی به طراحی، تهیه، تنظیم، نگارش و مدیریت مبتنی بر شواهد متون علمی، ویرایش متون و مقالات علمی، تهیه گزارش‌های علمی- اجتماعی با رعایت نکات روانشناختی به انتقال و گسترش دانش و اطلاعات درحوزه سلامت می‌پردازد.

بر این اساس، در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌­های علوم پزشکی، با راه‌­اندازی رشته «ژورنالیسم پزشکی» در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ظرفیت پذیرش دو دانشجو برای یک دوره از سال تحصیلی ۱۴۰۰ در دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت شد.

به گزارش شهروند آنلاین، رشته ژورنالیسم پزشکی در دنیا بسیار جوان است و غیر از دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها در سه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  دانشگاه «کارولینا شمالی» در آمریکا و دانشگاه «وست مینستر» در لندن به صورت آکادمیک  ارایه و تدریس می‌شود. این رشته در ابتدا با عنوان «سلامت و رسانه» در وزارت بهداشت مصوب شد، افزود: «اولین دوره دانشجویان این رشته از سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرش شدند. پس از آن و در سال 96 عنوان این رشته به نام اصلی خود «ژورنالیسم پزشکی» یا «مدیکال ژورنالیسم» تغییر پیدا کرد و همچنین بر اساس فیدبک‌های گرفته شده از دانشجویان، برنامه آموزشی بازبینی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.