جزئیات بازداشت خشن‌ترین سارقان پایتخت

تبهکاران با وینچستر و کلاشینکف دست به سرقت‌های مسلحانه می‌زدند

چندین سرقت مسلحانه را در پرونده قضائی خود ثبت کرده‌اند. با این حال وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند دست به اسلحه شدند. تیراندازی کردند. بدون آنکه از مرگ یا مصدومیت کسی نگران شوند. سارقان خشن پایتخت بعد از مجروح کردن یک مأمور پلیس و یک عابر پیاده در نهایت به ایستگاه آخر رسیدند. سارقان مسلحی که در چندین سرقت مسلحانه از طلا فروشی‌ها دست داشتند همگی زنجیروار در تله پلیس گرفتار شدند.

هجدهم شهریورماه سال جاری بود که باندی از سارقان مسلح با تعدادی از مأموران پلیس درگیر شدند. آنها با شلیک تیر به سمت یکی از مأموران پلیس، او را مصدوم کردند. سارقان با زورگیری، یک خودروی سواری پژو در بزرگراه همت را دزدیدند. بعد از آن نیز سراسیمه با به جا گذاشتن خودرو پا به فرار گذاشتند.

با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی توسط پلیس آگاهی فاتب مدتی بعد اعضای این باند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند. در آخرین مورد روز پنجشنبه پیش دستگیری سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند انجام شد. پیش از این نیز هشت عضو دیگر این باند در عملیات‌های مختلف پلیسی دستگیر شده بودند.

سارقان علاوه بر تهران از سوی مراجع قضائی در استان‌های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بودند. این سارقان، عمده سرقت‌های خود را در مناطق شمالی و مرفه‌نشین شهر تهران انجام می‌دادند.

از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشینکف و وینچستر به همراه ده‌ها عدد فشنگ کشف شد.

مجروحیت مأمور و عابر پیاده

سردار حمید هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: «این افراد علاوه بر اینکه یکی از مأموران ما را با ضرب گلوله مصدوم کرده بودند، یک خانم دیگر را نیز در همان روز ۱۸ شهریورماه و در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده بودند.»

جانشین رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد سوابق متعددی در ارتکاب به سرقت دارند، گفت: «امیدوارم که حکم درخوری برای این افراد از سوی دستگاه قضائی صادر شود. البته با توجه به همراهی و هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضا وجود دارد قطعا ما اجازه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهیم داد. در حال حاضر مأمور ما از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. او همچنان در بیمارستان بستری است. شهروند دیگری که یک خانم بود از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته که روند درمانی او نیز همچنان ادامه دارد.»

مجرمان در پیشگاه قانون زانو خواهند زد

او درباره چگونگی تهیه سلاح‌های جنگی از سوی این افراد گفت: «همانطور که در تصاویر موجود است این افراد حجم زیادی از سلاح جنگی را به همراه داشتند. ما این موارد را نیز بطور کامل بررسی می‌کنیم. حتما به آن نیز رسیدگی خواهیم کرد. علاوه بر آن دیگر جرایم احتمالی ارزش ریالی اقلام مسروقه و … نیز بررسی خواهد شد. نیروی انتظامی قاطعانه و مقتدرانه با اراذل و اوباش و کسانیکه بخواهند امنیت و آرامش مردم عزیزمان را به مخاطره بیندازند برخورد خواهد کرد. مجرمان و اراذل و اوباش بدانند در صورتی که دست از پا خطا کنند، دیر یا زود در پیشگاه قانون زانو خواهند زد.»

تعامل پلیس تهران و کرج

همچنین سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران نیز جزئیات دیگری از این پرونده را روایت کرد و گفت: «در پی وقوع سرقت‌های نافرجام مسلحانه طلافروشی‌های شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر در مرداد و شهریورماه سال جاری، اقدامات همه‌جانبه‌ای در جهت شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در بررسی‌های اطلاعاتی صورت گرفته و اقدامات میدانی انجام شده مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران طی تعامل با پلیس آگاهی استان البرز و تهران بزرگ سرنخی از سر شبکه اصلی این باند مسلح به‌دست آوردند. با توجه به شیوه و شگرد سارقان مسلح با سارقان مسلح طلافروشی‌های سال گذشته غرب استان تهران و در پی دستگیری یکی از متهمان پرونده توسط پلیس آگاهی استان البرز، این تعامل صورت گرفت.»

ظهیری در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در ادامه تحقیقات میدانی و بررسی اطلاعاتی، نقش مستقیم فردی به عنوان عضو اصلی باند سرقت‌های مسلحانه سال گذشته در سرقت‌های نافرجام سال جاری در اسلامشهر و شهریار محرز شد. با رصد شبانه و تعقیب و مراقبت، متهمان شناسایی شده و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت. در ادامه، در پی درگیری منجر به مجروحیت یکی از مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض تهران در شهریورماه سال جاری، بلافاصله با هماهنگی قضائی، سارق مسلح متواری و همدستش تحت تعقیب قرار گرفت.

در عملیاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی غرب استان تهران و البرز و تهران بزرگ، ۲ عضو اصلی و سر شبکه باند سارقان مسلح در مخفیگاهشان در شهرستان فردیس کرج، محاصره شدند. بامداد روز پنجشنبه یکم مهرماه، هردو نفر به همراه زنی دستگیر شدند. در بازرسی از خانه و انباری آنها دو قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه دو تیغه خشاب و مقداری طلای مسروقه کشف شد.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.