عشق را در پستوی خانه‌ها نهان باید کرد…

انتقاد تند نویسندگان سریال «هم‌سایه» به دلیل سانسورهای پرشمار این سریال

حواشی و جنجال‌های سانسور از سریال‌های شبکه نمایش خانگی یک بار دیگر به تلویزیون رسید. بهانه، حذفی‌های پرشمار فیلمنامه سریال «هم‌سایه» که نویسندگان فیلمنامه سریال آن را سانسورهای بی‌رویه فیلمنامه این مجموعه عنوان می‌کنند.

اعتراض نویسندگان

روز گذشته رسانه‌ها از اعتراض نویسندگان سریال در حال پخش «هم‌سایه» درباره آنچه سانسورهای بی‌رویه فیلمنامه این مجموعه در تلویزیون عنوان می‌کنند، خبر دادند.

خبرآنلاین در این مورد نوشت که این سریال که درباره مهاجران افغانستان از شبکه سه سیما پخش می‌شود؛ ظاهرا در این چند وقتی که روی آنتن بوده، با ممیزی‌های فراوانی روبه‌رو بوده است که همین هم انتقاد و اعتراض نویسندگان این مجموعه نسبت به سانسورهای بی‌رویه قصه‌شان را موجب شده است…

عشق را پنهان باید کرد

تهمینه بهرام که یکی از نویسندگان سریال «هم‌سایه» است، در این زمینه نوشته: «انسان بدون شعر و قصه، موجود بیچاره‌ای است. در این روزهای اندوهگین که آوار تلخی‌ها هر روز بیش از گذشته بر سرمان می‌ریزد، به قصه‌ها پناه می‌بریم. توی قصه‌ها هنوز معجزه می‌شود. لیلی به دلدادگی مجنون رسوایی را به جان می‌خرد و فرهاد برای شیرین، کوه می‌کند و چقدر این روزها به شنیدن و دیدن عاشقانه‌ها نیاز داریم، گویی بی‌عشق، تاب تحمل این همه تلخی نیست. دریغ و افسوس که عشق را هم از قصه‌هایمان پاک می‌کنند. متأسفم که این شب‌ها، عاشقانه‌ای که نزدیک دو سال برایش زحمت کشیدم پاره‌پاره و مثله شده به دست‌تان می‌رسد.»

دستبرد هنری

ارسلان امیری، دیگر نویسنده سریال «هم‌سایه» که این روزها فیلم «زالاوا» را نیز در فستیوال‌های جهانی دارد، در انتقاد به ممیزی‌های فراوان و تغییر قصه این سریال نوشته: «سریالی در تلویزیون در حال پخش است، به نویسندگی تهمینه بهرام و ارسلان امیری که پس از اصلاحات بسیار زیاد، در مرحله نگارش فیلمنامه به تولید و نمایش رسید. به احترام کار حرفه‌ای و تهیه‌کننده خوشنام پذیرفتیم که همکاری ادامه داشته باشد، شاید در اجرا دستکم کار آبرومندی شود، اکنون در هنگام نمایش، حذف‌ها و سانسورها چنان […] شده که علاوه بر متن به تلاش‌های گروه تهیه و تولید و بازیگران خوب این سریال هم لطمه زده است. جناب تلویزیون شما یک ملودرام عاشقانه بسیار بسیار محافظه‌کارانه که در چارچوب قوانین خودتان ساخته شده را هم تاب نیاوردید و پس از ساخت هم دارید قلع و قمعش می‌کنید. داستانی که پس از بارها حذف و سانسور ساخته شده را باز هم بی‌اعتبار و حتی تحریف می‌کنید! طبق عقاید خودتان هم این کار شما مصداق دستبرد و تحریف است»…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.