بحران کمبود رانندگان کامیون در انگلیس!

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 25 سپتامبر 2021

«هراس بنزین در حالی‌که هرج‌ومرج و آشفتگیِ حمل‌ونقل گسترش می‌یابد» عباراتی است که صفحه نخست روزنامه‌های بریتانیایی را تسخیر کرده است، هر چند پایان صدارت مرکل هم نادیده گرفته نشده است. کُندی واکسیناسیون و چالش‌های دوز سوم واکسن کرونا در آمریکا هم مرکز توجه نیویورک‌تایمز است.

دیلی‌میل

«وحشت در پمپ‌بنزین‌ها» تیتر گزارش اصلی روزنامه دیلی‌میل است که درباره خرید از سر ترس و وحشت در جایگاه‌های بنزین گزارش می‌دهد، با وجود درخواست دولت و تأمین‌‌کنندگان برای رفتار عادی. این روزنامه می‌گوید درخواست گرانت شاپس، وزیر حمل‌و‌نقل، از دارندگان خودرو برای داشتن رفتار عادی نادیده گرفته شد. دیلی‌میل می‌گوید کمبود راننده برای سوخت‌رسانی به جایگاه‌های پمپ‌بنزین بر همه بخش‌های اقتصاد از جمله سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های آب تأثیر می‌گذارد.دیلی میل

فایننشال‌تایمز

«جانسون آماده تسهیل قوانین مربوط به ویزا برای رانندگان کامیون»؛ «طرحی برای 10هزار کارگر خارجی» و «کمبود غذا و سوخت موجب اضطراب  می‌شود» عناوین گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که گفته: «نخست‌وزیر درصدد صدور روادید موقت برای رفع کمبود رانندگان کامیون است. انتظار می‌رود طرح موقتِ 10هزار کارگر خارجی، برای رانندگان و کارگران فرآوری مواد غذایی اعمال شود، 5هزار کارگر برای هر بخش.»

تصویر اصلی با عنوان «پرندگان در دست»، توضیح داده: «آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به طوطی‌های استرالیایی در  منطقه حفاظت‌شده پرندگان در مارلو، آلمان غذا می‌دهد، در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت برای جانشینی صدراعظم باسابقه سخت‌تر می‌شود.»

با انتخابات پارلمانی آلمان در روز یکشنبه، 26 سپتامبر، دوره صدراعظمی ۱۶ ساله آنگلا مرکل هم به پایان خواهد رسید.فایننشال تایمز

تایمز

«آشفتگی در حمل‌و‌نقل گسترش می‌یابد» عنوان گزارش اصلی تایمز است. تایمز با واژه‌های «هرج‌ومرج و آشفتگی» وضعیت راه‌های بریتانیا را توصیف کرده و درباره خرید از سر وحشت در پمپ‌‌بنزین‌ها، اعتراضاتی که بندر دوور را مسدود کرد، … گفته است. تایمز گفته بر اساس طرح جدید ویزا، تا 5000 راننده برای 6 ماه مجاز خواهند بود وارد بریتانیا شوند.تایمز

نیویورک‌تایمز

«شتاب ایالات متحده برای اجرای برنامه‌ دوز تقویت‌کننده برای آمریکایی‌های واجد شرایط» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که گفته: «مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه عجله داشتند تا کمپین‌ ارایه دوزهای تقویت‌کننده را -برای میلیون‌ها نفر از افراد آسیب‌پذیر که واکسن فایزر دریافت کرده‌اند- شروع و به مردم سردرگم کمک کنند تا بفهمند واجد شرایط واکسن اضافی هستند یا نه.»

«واکسیناسیون هنوز در بسیاری از بخش‌های ایالات متحده کُند است» عنوان تصویر اصلی است که نقشه نقاط مختلف آمریکاست و توضیح داده: «بیش از 64درصد از آمریکایی‌های 12 ساله و بالاتر در برابر کووید-19 کاملا واکسینه شده‌اند؛ اما در بسیاری از نقاط کشور میزان واکسیناسیون بسیار کم است، در حالی که دولت آماده ارایه دوز سوم برای برخی است.»

نیویورک تایمز

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.