تشییع بر بال ملائک

آیین وداع با علامه حسن‌زاده آملی

 عصر یکشنبه هنگام نماز مغرب و عشاء با انتقال پیکر پاک علامه حسن‌زاده آملی به بیت رهبری، نماز میت به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد و سپس پیکر علامه برای انجام‌ مراسم تشییع دیروز به آمل برگشت داده شد

شهروند آنلاین:  آیین تشیع پیکر علامه حسن‌زاده که همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر آمل، پس از حدود سه ساعت پایان یافت هزاران نفر از مردم مازندران و دیگر مناطق کشور از جمله تهران از بامداد امروز خود را به شهر آمل رسانده بودند تا در این آیین شرکت کنند. پیکر این عالم ربانی و سالک توحیدی به‌وسیله بالگرد به روستای «ایرا» در بخش لاریجان که زادگاه علامه است، منتقل شد تا به خاک سپرده شود.

عصر یکشنبه هنگام نماز مغرب و عشاء با انتقال پیکر پاک علامه حسن‌زاده آملی به بیت رهبری، نماز میت به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد و سپس پیکر علامه برای انجام‌ مراسم تشییع دیروز به آمل برگشت داده شد.

علامه حسن‌زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰ دیده از جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد. او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.