امارات و کره، برای فوتبال ایران دندان تیز کردند

بررسی شرایط 2 حریف آینده تیم ملی فوتبال چند روز مانده به مسابقات

تیم ملی فوتبال ایران در اواسط مهرماه دو مسابقه حساس و مهم با امارات و کره جنوبی در پیش خواهد داشت. امارات و کره کارشان را از حالا استارت زده‌اند.

شهروندآنلاین: شروع فوق‌العاده تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی قطر و کسب دو برد ارزشمند مقابل سوریه و عراق در دو گام نخست باعث شده فوتبالدوستان به صعود راحت شاگردان اسکوچیچ بسیار امیدوار شوند.

تیم ایران حالا در دو مسابقه اول خود بهتر از همه تیم‌های آسیایی کار کرده و با این عملکرد خوب به رده اول رنکینگ فدراسیون جهانی در قاره آسیا صعود کرد. این شرایط مطلوب باعث شده تا همه فوتبالی‌ها در قاره کهن، ایران را یکی از قدرتمندترین تیم‌ها بدانند.

تیم ایران اما کارش در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ادامه دارد و حالا در اواسط مهرماه دو مسابقه حساس و سخت با تیم‌های ملی امارات و کره جنوبی خواهد داشت. بازی با امارات در دوبی برگزار می‌شود و دیدار با کره جنوبی در تهران. حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی با محدودیت واکسن می‌تواند اتفاق خوبی محسوب بشود.

در چنین شرایطی به بررسی وضعیت دو تیم امارات و کره جنوبی پرداختیم:

**امارات با فن مارویک به‌دنبال طلسم‌شکنی

تیم ملی امارات در مسابقه اول خود به دو تساوی رسید. آنها مقابل لبنان به تساوی بدون گل دست یافتند و با سوریه یک بر یک مساوی کردند. البته با همین دو تساوی و دو امتیاز، اماراتی‌ها در رده سوم جدول رده‌بندی گروه مقدماتی جام جهانی قرار دارند.

امارات اما برای آنکه صعودش را قطعی کند باید مقابل ایران نتیجه خوبی به‌دست آورد و شاگردان اسکوچیچ را مغلوب کند. اتفاقی که البته برای قرمزپوشان بسیار سخت است. با این حال فن مارویک، سرمربی هلندی و نامدار اماراتی‌ها امیدوار است بتواند نتیجه‌ای تاریخی را با این تیم رقم بزند.

فن مارویک، سرمربی تیم ملی امارات،  31 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد تا مهیای دیدار روز 15 مهرماه با ایران و دیدار 20 مهرماه با عراق شوند.

در میان اسامی بازیکنان دعوت شده، اسامی مطرحی نظیر علی مبخوت، سباستین تاگلیابوئه، فابیو لیما، محمد برغش، علی خصیف، عبدالله رمضان و بندر الاحبابی دیده می‌شود و بزرگ‌ترین غایب لیست اماراتی‌ها، کایو لوکاس، بازیکن برزیلی العین و تیم ملی امارات است که به‌دلیل مصدومیت بازی برابر ایران را از دست داده است.

در فهرست اعلامی توسط فن مارویک، بازیکنانی نظیر محمد عباس، عبدالعزيز هيكل، احمد راشد، يوسف جابر و ماجد راشد در دو بازی قبلی حضور نداشتند و برای نخستین بار به تیم ملی امارات دعوت شده‌اند تا در صورت نیاز برابر ایران و عراق به میدان بروند.

نسلی که اسکوچیچ آنها را رهبری می‌کند، برای سومین صعود متوالی به جام جهانی هر کاری خواهد کرد و بی‌تردید بازیکنان به اهمیت دو مسابقه با امارات و کره جنوبی واقف هستند.

اسامی بازیکنان تیم ملی امارات به این شرح است: علی خصیف، فهد الظنحانی، عادل الحوسنی، محمد الشامسی، بندر الأحبابی، محمد برغش، عبدالعزیز هیكل، شاهین عبدالرحمن، ولید عباس، محمود خمیس، خلیفة الحمادی، أحمد راشد، محمد العطاس، الحسن صالح، یوسف جابر، ماجد حسن، یحیى نادر، علی سالمین، عبدالله رمضان، محمد عباس، عبدالله حمد، ماجد راشد، فابیو لیما، خلفان مبارك، خلیل الحمادی، محمد جمعة عید، طحنون الزعابی، علی صالح، زاید العامری، علی مبخوت و سباستین تاگلیابوئه.

**خیز کره جنوبی برای گرفتن ایران در جدول

اما حریف اصلی ایران برای صعود به جام جهانی بدون شک تیم ملی کره جنوبی است. کره‌ای‌ها در مسابقه اول خود در خانه مقابل تیم ملی عراق با تساوی بدون گل متوقف شدند. آنها در بازی دوم هم مقابل لبنان به‌سختی پیروز شدند و فقط یکبار دروازه حریف را باز کردند تا 4 امتیازی باشند و در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته باشند.

کره جنوبی همواره حریف سرسختی برای ایران بوده اما در سال‌های گذشته معمولا شاهد آن بودیم که چشم بادامی‌ها مقابل یوزهای ایرانی مغلوب بوده‌اند. با این‌حال آنها با پائولو بنتو، سرمربی پرآوازه خود به‌دنبال آن هستند تا انتقام شکست‌های قبلی در ورزشگاه آزادی را این‌بار بگیرند و بتوانند وضعیت خود را در جدول بهبود ببخشند. کره جنوبی قبل از مصاف با ایران مقابل سوریه قرار می‌گیرد و آنها امیدوارند با یک برد و روحیه خوب به تهران بیایند.

اتفاق ویژه برای کره جنوبی این است که آنها در دو مسابقه قبلی فقط یک گل زدند و مورد انتقاد رسانه‌ها هستند. بنتو، سرمربی کره در واکنش به این اتفاق گفته است: «در دو بازی برابر عراق و لبنان، ما 6 امتیاز را می‌خواستیم اما تنها 4 امتیاز کسب کردیم. حالا دو بازی سخت دیگر پیش رو داریم. ما قصد داریم فرایند حمله و موقعیت‌های گلزنی را بیشتر از دو بازی گذشته و برای کسب امتیاز بیشتر توسعه دهیم. خط دفاع (که گلی دریافت نکرد) با همان تاکتیک قبلی بازی می‌کند.»

سرمربی کره جنوبی از صحبت کردن درباره تیم ملی ایران طفره رفته است: «در حال حاضر ما قصد داریم تمرکز خود را روی اولین بازی مقابل سوریه بگذاریم و سپس به سراغ ایران می‌رویم.»

بنتو همچنین گفته که به‌دنبال کسب 6 امتیاز از دیدار با سوریه و ایران است: «پاسخ به این سوال آسان است هرچند می‌تواند مشکلات و عواقبی را به‌وجود بیاورد اما هدف ما کسب 6 امتیاز برابر سوریه و ایران است.»

**ایران ، بدون حاشیه به‌دنبال برد

با این وجود تیم ملی ایران هم نشان داده یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خود را در اختیار دارد. نسلی که اسکوچیچ آنها را رهبری می‌کند، برای سومین صعود متوالی به جام جهانی هر کاری خواهد کرد و بی‌تردید بازیکنان به اهمیت دو مسابقه با امارات و کره جنوبی واقف هستند.

گفتنی است؛ دیدار ایران و امارات 15 مهرماه در دوبی برگزار می‌شود و مسابقه ایران و کره جنوبی 20 مهرماه در ورزشگاه آزادی انجام خواهدشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.