شکست تاریخی حزب آنگلا مرکل

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 27 سپتامبر 2021

روزنامه‌ها در بریتانیا همچنان به پوشش بحران سوخت ادامه و بسیاری از آنها گزارش می‌دهند که می‌توان از کمک ارتش برای تحویل سوخت به جایگاه‌ها استفاده کرد. گاردین از احتمال فرا رسیدن «زمستان نارضایتی» گفته و تایمز از تمام شدن سوخت در 90درصد جایگاه‌ها! روزنامه‌ها تحولات سیاسی آلمان را هم در تیررس خود داشتند. نتایج مقدماتی از پیروزی حزب سوسیال دموکرات و شکست تاریخی حزب آنگلا مرکل یعنی اتحادیه احزاب مسیحی (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) در انتخابات پارلمانی آلمان حکایت دارد.

گاردین

«بحران بنزین: نخست‌وزیر درباره به‌کارگیری ارتش برای تحویل سوخت حکم صادر می‌کند» عنوان گزارش اصلی گاردین است که گفته ​​بوریس جانسون برنامه‌های اضطراری برای فراخواندن صدها سرباز برای تحویل سوخت به پمپ‌بنزین‌ها را در بریتانیا بررسی خواهد کرد. گاردین می‌گوید ممکن است صدها سرباز، در پی خرید از سر وحشت در سراسر کشور، فراخوانده شوند. این روزنامه گفته نگرانی‌هایی وجود دارد که انگلیس «زمستان نارضایتی» را پیش‌رو داشته باشد، با قفسه‌های احتمالا خالی!

تصویر اصلی از انتخابات پارلمانی آلمان و رقابت تنگاتنگ میان دو حزب اصلی حکایت دارد. تصویر شادی طرفداران حزب سوسیال دموکرات (SPD) را برای پیشی‌گرفتن از حزب اتحاد احزاب مسیحی (دموکرات و سوسیال مسیحی)، حزب آنگلا مرکل، در برلین نشان می‌دهد.گاردین

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز در صفحه نخست بر آلمان و انتخابات پارلمانی‌اش متمرکز است. «در رأی‌گیری آلمان برای صدر اعظم، برنده مشخص نیست»؛ «پایان دوران مرکل» و «مذاکرات برای تشکیل ائتلاف 3 حزبی ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد» عناوین گزارش اصلی است.

این گزارش گفته: «پس از 16 سال که آنگلا مرکل صدراعظم آلمانی‌ها بود، آنان روز یکشنبه، 26 سپتامبر، در انتخاباتی برای جایگزین او، آرای خود را در سراسر گستره سیاسی پخش و پراکنده کردند؛ شکافی که خبر از یک دوره سیاسی آشفته در آلمان و ضعف رهبری این کشور در اروپا می‌دهد.»

تصویر اصلی هم حامیان حزب «سبز»، یکی دیگر از احزاب حاضر در انتخابات پارلمانی، را یکشنبه در برلین نشان می‌دهد.نیویورک تایمز

تایمز

تایمز هم گزارش می‌دهد که چگونه ارتش می‌تواند برای مقابله با بحران سوخت در بریتانیا تلاش کند. «ارتش برای مهار بحران سوخت اعزام می‌شود» عنوان گزارش اصلی است. روزنامه گزارش می‌دهد: «منابع ارشد دولتی گفته‌اند ممکن است دو هفته طول بکشد تا ویزای موقت برای کارگران خارجی صادر شود. نخست‌وزیر گفته برای جبران کمبود راننده کامیون در بریتانیا، به 5هزار راننده کامیون خارجی ویزای موقت داده می‌شود، اما این بازه زمانی بدین معناست که به احتمال زیاد سربازان در چند روز آینده وارد عمل می‌شوند. جا‌به‌جا کردن پرسنل از وظایف فعلی هم حداقل یک هفته طول می‌کشد.»

تایمز ادعا می‌کند که در 90درصد از پمپ‌بنزین‌های کشور سوخت تمام شده است، در حالی که دولت قوانین رقابت را برای کمک به شرکت‌ها در حل این مشکل به حالت تعلیق درآورده است.تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.