اختصاص 1300میلیارد تومان برای نوسازی سیستم های گرمایشی مدارس

هر رقمی که خیرین برای ساخت مدرسه هزینه کنند همان رقم را هم دولت تخصیص می‌دهد

بیش از 1300 میلیارد تومان برای بهبود و ارتقا سیستم گرمایشی مدارس پرداخت می‌شود. این بودجه از محل اخذ عوارض تامین شده است و تا دو هفته دیگر در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار می‌گیرد.

محمدحسین صابر، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس گفت:« بودجه‌ای از سال 95 در قالب ماده 65 قانون الحاق از محل 20 درصد عوارض گاز برای این منظور تخصیص می‌یابد که این رقم در سال 99 معادل 13 هزار و 187 میلیارد ریال است.»

البته او معتقد است این بودجه متناسب با نیازهای واقعی مدارس نیست،  اما متناسب با مصوبه مجلس است که در قانون بودجه اعمال شده و و سازمان هدفمندی فقط بر اساس تخصیص برنامه و بودجه این کار را انجام می‌دهد:«پول‌هایی که از محل شرکت‌ها یا حامل‌های انرژی به خزانه واریز می‌شود زمانی که می‌خواهیم آن را در مصارف هزینه کنیم باید تخصیص سازمان برنامه صادر شده باشد.این بودجه برای نوسازی مدارس هم باید در زمان خودش تخصیص یابد و تلاش ما تخصیص آن در زمان مناسب است.»

در همین حال علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با اشاره به شروع فصل سرما و نیازهای مدارس در این فصل گفت:« برای گرمایش باید ایده‌های جدیدی با همت شرکت‌های دانش بنیان در رفع همیشگی مشکل گرمایش به کار بگیریم و طوری باشد که دانش‌آموزان آسیب نبینند. زمان آن نیست که وسایل ساده اولیه باعث فاجعه‌های بزرگ بشوند.»

او همچنین با اشاره به عقب ماندگی های موجود درخصوص سرانه فضای آموزشی هم گفت:« هر رقمی که خیرین برای ساخت مدرسه هزینه کنند همان رقم را هم دولت تخصیص می‌دهد و پای ساخت مدارس می‌آید. 800 میلیارد تومان خزانه کل کشور از این تعهدات عقب مانده‌است. کمیسیون آموزش معتقد است باید امنیت دانش‌آموزان در زمان تحصیل حفظ شود، مدارس کپری جمع شوند و از فرصت کرونا برای بازسازی مدارس و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه استفاده کنیم.»

 

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.