هجوم کرونا با آخرین نفس‌هایش…

ابتلای کارگردان قصه‌های مجید، درگیری نگران‌کننده بازیگر لیسانسه‌ها و سمفونی کرونایی شاهین فرهت

با پیشرفت روزبه‌روز واکسیناسیون کرونا -که به نظر می‌رسد تا چندی دیگر سایه این بیماری را از سر مردم این سرزمین دور خواهد کرد- به نظر می‌رسد ویروس کرونا هم از آن سو دارد آخرین زورهایش را برای آسیب رساندن به اهالی فرهنگ و هنر می‌زند. چنان‌که تنها دو روز بعد از درگذشت هنرمندی چون سیامک اطلسی، خبرها حکایت از ابتلای کیومرث پوراحمد، کارگردان قصه‌های مجید و البته درگیری 90درصدی ریه عزت‌الله مهرآوران بازیگر سریال‌های وضعیت سفید و لیسانسه‌ها می‌کنند.

دور جدید هجوم کرونا

ابتلای کیومرث پوراحمد به کرونا
کیومرث پوراحمد

دور جدید هجوم کرونا با درگذشت سیامک اطلسی آغاز شد. بازیگر سریال‌هایی چون «پدرسالار»، «معمای شاه» و «مختارنامه‌» که همین دو روز پیش بعد از دو هفته ابتلا به کرونا درگذشت و پیکرش نیز ساعاتی پیش تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

اما در حالی که جامعه هنری کشور هنوز درگیر یادها و خاطرات سیامک اطلسی بود؛ خبرگزاری‌ها از ابتلای کیومرث پوراحمد کارگردان سریال خاطره‌انگیز «قصه‌های مجید» به ویروس کرونا خبر دادند. بنا بر این گزارش این کارگردان پیشکسوت که دو دوز واکسن کرونا و همین به تازگی هم پروانه ساخت فیلم سینمایی «پرونده باز است» به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی را دریافت کرده بود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

درگیری نگران‌کننده

درگیری 90 درصدی ریه‌های عزت‌الله مهرآوران
عزت‌الله مهرآوران

اما نگران‌کننده‌تر از خبر ابتلای کیومرث پوراحمد، اعلام درگیری ۹۰درصدی ریه‌های عزت‌الله مهرآوران بازیگر سریال لیسانسه‌هاست. ظاهرا این بازیگر که در آی‌سی‌یو تحت درمان است؛ به گفته نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ۹۰درصد ریه‌اش درگیر شده و آن‌گونه که همسرش گفته الان اکسیژن به‌ او وصل است.

حسینی‌پور در ادامه گفته که مهرآوران از صبح دوشنبه در بیمارستان آتیه بستری شده و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان تحت درمان است. مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پایان با اشاره به اینکه «از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم تا سفارش ایشان را کنند» گفته: «محتاج دعای هم‌میهنان هستیم تا آقای مهرآوران از این مرحله عبور کنند.»

نکته عجیب اینکه درباره مهرآوران نیز مانند کیومرث پوراحمد -و چند تن دیگر از جمله زنده‌یاد سیامک اطلسی- گفته می‌شود که این بازیگر نیز با وجود دریافت دو دوز واکسن کرونا در موسسه هنرمندان پیشکوت به کرونا مبتلا شده است…

سمفونی کرونا

سمفونی کرونا توسط شاهین فرهت ساخته شد
شاهین فرهت

اما اخبار کرونایی دنیای فرهنگ و هنر منحصر به خبرهای ابتلای هنرمندان به این ویروس موذی نمی‌شود. ساعاتی پیش شاهین فرهت از خلق نخستین سمفونی کلاسیک ایرانی با موضوع کرونا خبر داد و افزود که این سمفونی را با حضور ۱۰۰ هنرمند اجرا خواهد کرد. شاهین فرهت در این مورد گفت که «در ایران، تا آنجا که می‌دانم، تجربه موسیقی سمفونیک با موضوع کرونا نداشته‌ایم و این اولین اثر کلاسیک ایرانی با الهام از این موضوع است.»

شاهین فرهت با اشاره به اینکه «برخلاف بسیاری، اوضاع و شرایط قرنطینه و همه‌گیری کرونا برای من مزیت‌هایی هم داشت و سبب شد در خانه بمانم و به کار مداوم و با تمرکز بپردازم» از ساخت یک سمفونی درباره کرونا خبر داد.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر ضمن تأکید بر اینکه «کرونا از نگاه من تراژدی کرونا است که سوژه‌ای دراماتیک و دینامیک برای ساخت اثر است»؛ درباره سمفونی کرونا گفت: «تم اصلی این سمفونی نیز که سمفونی شماره ۲۱ من است، مانند خود کرونا تراژیک است. اثری که قسمت اول آن با موفقیت به پایان رسیده و البته از نظر من قسمت اول سمفونی که تمام می‌شود، نوشتن باقی آن طبق روال است».

تشییع سیامک اطلسی
مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد سیامک اطلسی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.