کلاهبرداری به بهانه پذیرش در رشته پزشکی

متهمان توانستند 400میلیون تومان پول به جیب بزنند

دو کلاهبردار با جعل اسناد و به بهانه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی توانستند 400میلیون تومان پول به جیب بزنند.

سیزدهم تیر ماه پرونده‌ای از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر کلاهبرداری و جعل به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی در تحقیقات انجام‌شده درباره جزئیات این سرقت گفت: «برای معرفی دخترم به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با مردی به نام عماد آشنا شدم. او با ارایه اسنادی منتسب به دانشگاه مبلغی بالغ بر 400میلیون تومان در سال 1396 از من گرفت. او مدعی شد که فرزندم پذیرفته دانشگاه شده و از سال تحصیلی جدید می‌تواند در آن دانشکده به ادامه تحصیل خود بپردازد. پس از شروع سال تحصیلی مشخص شد اسناد ارایه‌شده جعلی بوده و هیچ گونه اعتباری ندارد.»

با توجه به محتویات پرونده تحقیقات پلیسی برای شناسایی جاعل و عاملان کلاهبرداری آغاز شد. در نهایت کارآگاهان پلیس با بررسی سوابق مشابه و با تحقیقات انجام‌شده عماد را دستگیر کردند.

در تحقیقات مقدماتی از متهم مشخص شد که او همه اقدامات مجرمانه خود را با مردی به نام سیاوش و با هماهنگی او انجام داده است. با بررسی سوابق این مجرم مشخص شد با سوابق مشابه در زندان به سر می‌برد. بنابراین با هماهنگی‌های قضائی او از زندان تحویل این یگان شد.

سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «سیاوش نیز به جرم خود اعتراف کرد. با اعتراف متهمان پرونده به دادسرا ارسال شد و هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار این یگان قرار گرفتند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.