در انتظار جنجالی‌ترین حکم فیفا برای فوتبال ایران

نگرانی فدراسیون‌نشینان درباره شکایت ویلموتس هر روز بیشتر می‌شود

فدراسیون جهانی فوتبال صدور حکم پرونده مارک ویلموتس را به تعویق انداخته اما نگرانی‌های زیادی در این‌خصوص وجود دارد.

شهروندآنلاین: مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران قطعا یکی از جنجالی‌ترین مربیان خارجی‌ای بود که به ایران آمد. او با قراردادی عجیب هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت و بعد از نتایج فوق‌العاده ضعیف اخراج شد!

این مربی بلژیکی بعد از کنار رفتنش از تیم‌ملی شکایتی را علیه فدراسیون فوتبال در فیفا تنظیم کرد و چندماه قبل توانست ایران را در یک پرونده سنگین محکوم کند. فیفا در حکم اولیه خود فدراسیون فوتبال ایران را محکوم به پرداخت 6میلیون یورو به مارک ویلموتس کرد. مبلغی بسیار سنگین که شاید غرامتی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال باشد. از این‌رو بعد از حکم صادرشده فدراسیون ایران با همکاری وزارت ورزش و استخدام چند وکیل باتجربه به رأی صادره شکایت کرد. حالا مسئولان فدراسیون ایران امیدوارند که بتوانند این حکم سنگین را بشکنند و چنین غرامتی را به ویلموتس ندهند که البته کار دشواری است.

حالا اما منتظر صدور حکم نهایی دادگاه عالی ورزش درباره شکایت ویلموتس هستند. عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال چندی قبل گفته بود که اوایل تیرماه حکم جنجالی صادر می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد. بعدا اعلام شد اواخر شهریورماه 1400 حکم فیفا به دست مسئولان فدراسیون می‌رسد که بازهم چنین اتفاقی نیفتاد.

در چنین شرایطی اما قرار است به زودی دادگاه عالی ورزش حکم خود را در این‌خصوص صادر کند. غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در اینباره عنوان کرد: «دادگاه حکمیت ورزش امروز در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد مهلت صدور حکم پرونده مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران، تا پایان ماه اکتبر جاری (۷ آبان ماه سال‌جاری) تمدید مجدد شد.»

حال باید منتظر ماند و دید اقدامات وکلای فدراسیون فوتبال در فیفا چه کاری را از پیش خواهند برد و آیا می‌توانند حکم سنگین شکایت ویلموتس را بشکنند یا اینکه فدراسیون متحمل پرداخت غرامتی بسیار سنگین و دشوار و مبلغی بیش از 180میلیارد تومان خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.