نسل طلایی فوتسال ایران سوخت

گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» با احمد اسماعیل‌پور، ستاره فوتسال بعد از حذف از جام‌ جهانی

احمد اسماعیل‌پور، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید حذف از جام جهانی به خاطر غفلت بازیکنان بوده است.

شهروندآنلاین: تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی این رشته بسیار پرامید حضور یافته بود؛ فوتسالیست‌های ایرانی که در دوره قبلی مسابقات عنوان سومی جهان را به‌دست آورده بودند، تا مرحله یک چهارم نهایی بالا رفتند و با اینکه انتظار می‌رفت با شکست قزاقستان به جمع 4 تیم نهایی مسابقات برسند اما در یک بازی نزدیک شکست خوردند و از صعود به نیمه نهایی بازماندند.

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی به قزاقستان باخت که در نیمه اول با دو گل به برتری رسید اما عملکرد ضعیف در نیمه دوم و دریافت 3 گل باعث شد در وقت‌های قانونی سند شکست ایران امضا شود و شاگردان محمد ناظم‌الشریعه از دور رقابت‌ها کنار بروند.

بعد از این شکست حرف و حدیث‌های زیادی درباره علل حذف تیم ملی فوتسال از جام جهانی مطرح شده است. برای پیگیری این موضوع با احمد اسماعیل‌پور، یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال همکلام شدیم که مشروح گفت‌وگو با او را در ادامه می‌خوانید:

**کمتر کسی تصور می‌کرد ایران مقابل قزاقستان بازنده شود؛ این اتفاق چگونه رقم خورد؟

من فکر می‌کنم تیم ملی ایران در این رقابت‌ها آن همدلی لازم را نداشت. ما که در اردو بودیم اتحاد را مانند گذشته احساس نمی‌کردیم. از نظر مهره و کادرفنی تیم خوبی داشتیم اما نتوانستیم بازی‌های دلخواه را انجام بدهیم. البته انتظارات از تیم هم بالا بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند راحت فینالیست می‌شویم، در شرایطی که تیم‌های دیگر هم کار کرده بودند و نمی‌توان گفت فقط ما از نظر مهره، قدرتمند بودیم.

**یعنی خودتان در جمع بازیکنان انتظار نداشتید مانند دوره قبلی به نیمه نهایی راه پیدا کنید؟

قطعا از پیش بازنده نبودیم. خودمان هم فکر می‌کردیم که حداقل به نیمه نهایی برسیم. واقعا دنبال این نبودیم که در این مرحله کنار برویم اما فکر می‌کنم دقایقی غفلت باعث شد تا مقابل قزاقستان کار گره بخورد و غافلگیر شویم.

امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به سود فوتسال ایران باشد. فقط ناراحتی ما از این است که نسل طلایی فوتسال ایران سوخت!

**اما خیلی‌ها از این نسل فوتبال به عنوان نسل طلایی یاد می‌کردند…

واقعا همین‌طور است. حیف که این نسل طلایی فوتسال ایران سوخت و نتوانست روی سکو برود.

**یکی از انتقادهایی که به تیم ملی فوتسال می‌شود، بالا بودن سن بازیکنان است؛ این مسأله تأثیرگذار نبود؟

این حرف‌ها درست نیست. سن بازیکن که در زمین بازی نمی‌کند. بازیکنان ما همه در اوج تجربه و پختگی بودند. به ترکیب تیم‌های دیگر مثل برزیل و آرژانتین هم که نگاه کنید، می‌بینید آنها هم با همین میانگین سنی و حتی بالاتر به جام جهانی آمده بودند. به هر حال وقتی نتایج قابل انتظار را نمی‌گیرید این بحث‌ها هم مطرح می‌شود.

**تیم ما مقابل قزاقستان شروع خوبی داشت؛ در نیمه دوم چه اتفاقی افتاد که ناگهان همه چیز تغییر کرد؟

ما خودمان هم نمی‌دانیم چه شد. البته وقتی دو گل جلو بودیم حریف 5 نفره بازی کرد و طبیعی بود که دقایقی از بازی عقب بنشینیم. با این حال بهتر است کادرفنی در این خصوص صحبت کند و دلایل ضعف تیم در نیمه دوم را بگوید. هرچند که فکر می‌کنم بدشانس هم بودیم و اگر موقعیت‌هایمان به گل تبدیل می‌شد، آن‌وقت شرایط فرق می‌کرد.

**سرمربی تیم ملی فوتسال به نقش دروازه‌بان قزاقستان در این نتیجه اشاره کرده بود؛ او واقعا اینقدر تأثیرگذار بود؟

هیگوئیتا جزو بهترین گلرهای دنیاست اما اینکه بگوییم به همان یک نفر باختیم، درست نیست. متأسفانه ما روی بازی پنج نفره حریف خیلی تمرکز کرده بودیم. از این تاکتیک حریف گل نخوردیم ولی دروازه ما روی ضربات شروع مجدد باز شد. قبلا هم با تیم‌هایی که بازی پنج نفره می‌کردند، مسابقه داده بودیم و مشکلی نبود. هیگوئیتا، دروازه‌بان خوبی است ولی مقصر خودمان بودیم. به عبارت بهتر قزاقستان ما را شکست نداد، ما خودمان به خودمان باختیم.

**با این شرایط احتمالا شاهد پوست‌اندازی در تیم ملی فوتسال باشیم؛ درست است؟

این دیگر به نظر کادرفنی و فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به سود فوتسال ایران باشد. فقط ناراحتی ما از این است که نسل طلایی فوتسال ایران سوخت!

**به عنوان سوال آخر؛ به حضورت در لیگ چین و تیم شنژن ادامه می‌دهی؟

بله، من قرارداد دارم. به‌زودی راهی چین می‌شوم تا در بازی‌های باقیمانده لیگ این کشور حضور داشته باشم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.