نجات کارگر گرفتارشده در مخزن پساب

اگر آتش نشانان نمی‌رسیدند، این کارگر خفه شده بود

ماموران آتش‌نشانی کارگر گرفتارشده در مخزن پساب را به طرز معجزه‌آسایی نجات دادند. این کارگر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر گرفتارشدن فردی داخل مخزن پساب، درباره جزئیات این حادثه گفت: «ساعت 16:10 روز 6 مهر ماه یک مورد حادثه در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد. به سرعت یک گروه نجات از سازمان آتش‌نشانی تهران به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شدند.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، افزود: «پس از ورود آتش‌نشانان به محل حادثه مشخص شد در یک کارگاه سنگ‌بری، پَساب‌هایی که حین برش سنگ استفاده می‌شود، در یک مخزن پساب ایستاده به ارتفاع حدود 24 متر نگهداری می‌شده است. پساب‌ها به دلیل اینکه در خودشان پودر و خاک سنگ داشتند، پس از مدتی در قسمت انتهایی این مخزن به حالت گِل سفید و چیزی شبیه بتن تبدیل شده و هرازگاهی مخزن‌ها تخلیه می‌شده است. کارگر حدودا 22 ساله افغانستانی‌ای پس از اینکه متوجه شد قسمت انتهای مخزن سفت شده و از قیف پایینی خارج نمی‌شود، وارد مخزن شده بود. او سعی کرده با وسایلی مانند بیل، راه خروج را باز کند که ناگهان خودش در میان گِل‌ها گرفتار شد.»

نجات معجزه‌آسا

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «این فرد چند ساعتی در همان حالت ماند. آتش‌نشانان همان محدوده در حال عملیات بودند که موضوع به اطلاع آتش‌نشانی تهران رسید. در زمان حضور آتش‌نشانان تهرانی در محل حادثه نیز فرد مذکور تقریبا تا زیر گردن میان گِل‌ها گرفتار و حتی نفس کشیدن برایش بسیار سخت بود. همکاران این فرد گفتند که او حتی کاملا زیر گل‌ها محبوس بوده و توانسته بودند قدری دور مجرای تنفسی‌اش را خالی کنند که بتواند نفس بکشد، اما باز هم تنفس برای او بسیار سخت بود. آتش‌نشانان همزمان با برش قسمت پایینی و تخلیه گِل‌های اطراف این فرد، بعد از چند ساعت تلاش موفق شدند او را نجات دهند و این شخص درنهایت تحویل عوامل اورژانس شد. انتظار نمی‌رفت این فرد زنده از وضعیت مذکور خارج شود، اما به لطف خدا و تلاش همکاران، زنده ماند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.