وقتی دیگر شور برابری‌طلبی درمی‌آید

پلنگ سیاه به جای صورت زخمی!

انتخاب‌های جدید ‌هالیوود نشان می‌دهد حساسیت‌های نژادی- جنسیتی- اجتماعی نقش مهمی در مناسبات اخیر این حرفه پیدا کرده‌اند و این به باور منتقدان و کارشناسان اهمیت و ارزش سینما را در میان مدت به شدت خواهد کاست

[شهروند] از زمانی که برابری‌طلبان جنسیتی و نژادی، دنیای سینما و به‌خصوص‌ هالیوود را به نگاه جنسیت‌زده و نژادپرستانه متهم کرده‌اند، واکنش‌های‌ هالیوود به این اتهامات، دنیای سینما و سینمادوستان را گام به گام شگفت‌زده‌تر کرده است. جدیدترین واکنش هالیوودی به برابری‌طلبی نژادی انتخاب یک بازیگر سیاه‌پوست برای ایفای نقش کاراکتری است که تاریخ سینما آن را با نقش‌آفرینی آل پاچینو به یاد دارد.

بعد از این‌که اعلام شد فیلم‌هایی که به مسائل جنسیتی و نژادی پرداخته‌اند، شانس بیشتر و بهتری برای کاندیدا شدن در بخش بهترین فیلم اسکار دارند، تاکنون خبری مانند جایگزینی بازیگر سیاه‌پوست فیلم «بلک پنتر» به جای آل پاچینو در بازسازی فیلم «صورت زخمی» سینمادوستان را تعجب‌زده نکرده بود. اما حالا اعلام شده که نمایش برابری‌طلبی تا این حد در‌ هالیوود نفوذ کرده تا حدی که قرار شده مایکل بی.جردن بازیگر فیلم «کرید» در بازسازی جدید «صورت زخمی» نقش تونی مونتانا را ایفا کند- که تمام دنیا آن را با بازی آل پاچینو به یاد دارد و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کارنامه پاچینو به شمار می‌آید.

در اخباری که درباره بازسازی «صورت زخمی» منتشر شده، گفته شده که ساخت این فیلم که سال‌هاست کمپانی یونیورسال تصمیم به بازسازی‌اش گرفته، بالاخره بعد از ده‌سال قطعی شده و حتی اسامی کارگردان و بازیگران احتمالی آن هم اعلام شده است.

به گزارش مووی‌وب؛ تاکنون حضور لوکا گوادانینو، کارگردان ایتالیایی در مقام کارگردان پروژه بازسازی صورت زخمی قطعی است. همچنین گفته می‌شود که مایکل بی. جردن نیز در نقش تونی مونتانا ایفای نقش خواهد کرد.

گوادانینو درباره این پروژه گفته که می‌خواهد صورت زخمی‌اش نشان گذشت چهل‌سال از صورت زخمی برایان دی‌پالما را با خود داشته باشد و بشود نشانه‌های زمان را در آن ردیابی کرد:   «باید شخصیت‌های این فیلم معاصر و فیلمنامه‌اش هم شوکه‌کننده باشد». گوادانینو همچنین گفته که باید چنین فیلمی به شدت خوش‌ساخت باشد. او گفته که دلش می‌خواهد تونی مونتانا نیز شخصیتی از دوران معاصر باشد و ابدا نمی‌خواهد از نسخه‌های قبلی تقلید کند. به باور گوادانینو، تونی مونتانا نشانه رویای آمریکایی است.

شایعه حضور مایکل بی.جردن در نقش تونی مونتانا انتقادات سینمادوستانی را موجب شده است که پیش‌تر شنیده بودند این نقش را قرار است دیه‌گو لونا بازی کند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.