خانه به خانه برای واکسیناسیون

وزیر بهداشت خبر داد

آنهایی که دو دوز واکسن را دریافت می‌کنند دیگر محدودیتی نخواهند داشت، این موضوعی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «خوشبختانه واکسن کرونا به وفور تامین شده و بالای ۸۰میلیون دوز واکسن در کشور وارد شده و بیش از ۵۴میلیون دوز واکسن تزریق شده و امیدواریم به سرعت به پوشش حداقل ۷۰درصد برسیم.»

دکتر بهرام عین‌اللهی با اظهار امیدواری از اینکه بتواند با واکسیناسیون علیه کرونا بتواند در دنیا در جایگاه بالایی قرار گیرد، تاکید می‌کند: «خوشبختانه از نظر تزریق واکسن کرونا، از برخی کشورها پیش افتاده ‌یم و انتطار داریم که با واکسیناسیون کامل و رعایت پروتکل‌ها حتی پس از تزریق دو دوز واکسن، شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم.»

او بر این موضوع تاکید می‌کند که  واکسیناسیون به تنهایی عامل کنترل بیماری نیست، بلکه به کاهش میزان ابتلا و مرگ‌ومیر بیماران کووید-۱۹ کمک می‌کند و بعد از واکسیناسیون نیز پروتکل‌های بهداشتی باید کماکان رعایت شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در کشور مناسب است و از آن رضایت داریم، گفت: «از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته‌ایم برای واکسیناسیون برخی افراد ناتوان یا دارای مشکل اقدام کنند و برای این منظور شماره تماس یا راه‌های ارتباطی برای ثبت اطلاعات این افراد وجود داشته باشد تا واکسیناسیون خانه به خانه در کشور اجرا شود.»

وزیر بهداشت به این نکته اشاره می‌کند که دولت سیزدهم در آغاز کار خود با مشکل عمده کرونا و گرفتاری‌های ناشی از این بیماری برای مردم، روبه‌رو بود، بنابراین اولویت اول و مهم دولت در شروع کار، حل مشکل کرونا و تکمیل واکسیناسیون بود. امروز خوشحالیم که با تامین گسترده واکسن که حاصل تلاش‌های گسترده رئیس‌جمهوری و ارکان دولت بود، روند واکسیناسیون در کشور شتاب گرفته و تا امروز بیش از ۵۴میلیون دوز واکسن تزریق شده، درحالی که از ابتدای واکسیناسیون تا تیرماه، فقط ۵میلیون دوز واکسن در ایران تزریق شده بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: «روند واکسیناسیون با کمک و مشارکت‌های مردمی، تقویت شد و اعتقاد داریم که هر حرکتی مردمی باشد، قطعا به موفقیت می‌رسد و شاهدیم که شور و هیجان فراوانی در بین مردم و نیروهای داوطلب برای کمک به تسریع واکسیناسیون شکل گرفته است. هفته گذشته در کشور ۸.۲میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد که این به اندازه جمعیت یکی، دو کشور منطقه است.»

عین‌اللهی یادآور شد: «نظام جمهوری اسلامی ایران هر وقت اراده کند هر مشکلی از جمله کرونا و واکسیناسیون را حل می‌کند. متاسفانه دشمنان ایران سعی در ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی ایران و القای این تفکر به مردم را داشتند که نظام، قدرت بالای خود را نشان داد. ایران امروز بزرگ‌ترین قدرت منطقه در حوزه نظامی است که این عامل باعث ایجاد امنیت برای کشور شده است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.