یزدانی-تیلور؛ مهم‌ترین نبرد جنگ ستارگان کشتی

تیم‌ملی کشتی آزاد ایران امیدوار است با کسب مدال‌های خوشرنگ روی یکی از سکوهای جهان قرار بگیرد

مسابقات جهانی 2021 کشتی در حالی از روز شنبه در نروژ آغاز می‌شود که اکثر مدعیان بزرگ کشتی جهان با وجود فاصله زمانی اندک بعد از المپیک در این رقابت‌ها حاضر هستند.

مسابقات جهانی کشتی برای نخستین بار به دلیل تعویق یکساله المپیک، به فاصله دو ماه بعد از این رویداد بزرگ برگزار خواهد شد، اما با توجه به ارزش بالای مدال این رقابت‌ها، این نزدیکی باعث نشده تا ستاره‌های کشتی جهان قید حضور در جهانی را به خاطر خستگی تمرینات پرفشار قبل از المپیک بزنند. از حسن یزدانی بگیر تا عبدالرشید سعداله یف و دیوید تیلور، همگی از فردا در نروژ رویت خواهند شد.

اما کشتی آزاد ایران با تغییراتی گسترده نسبت به المپیک به جهانی 2021 پای می‌گذارد. پژمان درستکار جانشین غلام محمدی شده و ترکیب تیم هم تغییرات زیادی نسبت به المپیک داشته است. ترکیب تیم اعزامی ایران به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک، ۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد، ۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی،‌ ۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی، ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی، ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی، ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی، ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور،‌ ۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج، ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع.

مسابقات جهانی کشتی 2021 به میزبانی نروژ از روز شنبه رسما استارت می‌خورد؛ جایی که مسابقات چهار وزن 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد انجام خواهد شد. بعد از انجام قرعه‌کشی مسابقات این اوزان در روز جمعه، از صبح شنبه شاهد استارت چهار کشتی‌گیر پرامید ایران در نروژ هستیم.

رحمان عموزاد، پدیده کشتی آزاد ایران که چندی قبل قهرمان جوانان جهان شده، در وزن 61 کیلوگرم روی تشک می‌رود. در وزن 74کیلوگرم یونس امامی که قبلا سابقه کسب مدال برنز جهان در وزن 70کیلوگرم را دارد، برابر رقبا قرار می‌گیرد. حسن یزدانی ستاره کشتی ایران و یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در وزن 86کیلوگرم رودرروی رقبای خود قرار خواهد گرفت؛ جایی که فینال احتمالی او برابر دیوید تیلور حسابی مورد توجه قرار خواهد گرفت و حتی شاید یکی از مهم‌ترین مبارزه‌های مسابقات جهانی باشد. همچنین امیرحسین زارع دیگر مدال‌آور المپیکی کشتی آزاد در وزن 125کیلوگرم روی تشک می‌رود. با اینکه روز شنبه توزیع مدال انجام نمی‌شود و بعد از مشخص‌شدن فینالیست‌ها، رقابت‌های پایانی این وزن به روز یکشنبه منتقل می‌شود، اما به هر حال کشتی‌دوستان ایرانی حسابی روی درخشش آزادکاران در روز نخست حساب باز کرده‌اند.

مسابقات در رشته کشتی آزاد تا 13 مهرماه ادامه خواهد داشت و با پایان کار 10 آزادکار ایرانی، فرنگی‌کاران نیز از پایان هفته پیش‌رو به مصاف رقبای جهانی خود می‌روند. ترکیب تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۵کیلوگرم: سجاد عباس‌پور، ۶۰کیلوگرم: مهرداد مردانی، ۶۳کیلوگرم: میثم دلخانی، ۶۷کیلوگرم: محمدرضا گرایی، ۷۲کیلوگرم: محمدرضا مختاری، ۷۷کیلوگرم: محمدعلی گرایی، ۸۲کیلوگرم: پژمان پشتام، ۸۷کیلوگرم: رامین طاهری، ۹۷کیلوگرم: محمدهادی ساروی و ۱۳۰کیلوگرم: امین میرزازاده.

محمد بنا و شاگردانش نیز امیدوارند بعد از درخشش نسبی در المپیک توکیو، در مسابقات جهانی نیز بیش از قبل بدرخشند و روی یکی از سکوهای جهانی بروند؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ نداده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.