رویاپردازی طارمی: می‌خواهم کنار برترین‌های دنیا باشم

مهدی طارمی گفته به رویای خود یعنی رفتن به مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا نزدیک شده است

مهاجم بوشهری فوتبال ایران امیدوار است یکی از گل‌هایی که به چلسی و لیورپول زده، بتواند جزو کاندیدای اصلی کسب جایزه پوشکاش باشد.

شاید اگر چند سال پیش به علاقه‌مندان به فوتبال گفته می‌شد که فوتبال مهدی طارمی تا اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که دروازه چلسی، یوونتوس و لیورپول را باز می‌کند، خیلی‌ها این را باور نمی‌کردند، اما بسیاری از کارشناسان فوتبال و آن دسته از هوادارانی که این رشته را با دقت بیشتر و موشکافانه‌ای دنبال می‌کنند، باور داشتند که در وجود این مهاجم بوشهری توانایی‌های فراوان و کشف‌نشده‌ای است که می‌تواند او را به بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.

طارمی از همان نخستین ثانیه‌هایی که برای پورتو به میدان رفت، نشان داد که از انگیزه فراوانی برای اثبات توانایی‌هایش برخوردار است. بازیکنی که اکنون به جزو جدایی‌ناپذیر ترکیب اژدهایان تبدیل شده و هر بازی برای این تیم گلزنی می‌کند. اتفاقی که یک مسأله دو سر برد برای هواداران پورتو و تیم‌ملی ایران است. یک مهدی طارمی آماده و تشنه گلزنی که هر ثانیه می‌تواند تور دروازه حریفان را به لرزه دربیاورد.

در عین حال از صحبت‌های پنجشنبه شب او در برنامه فوتبال 120 مشخص شد که او در حال رویاپردازی‌های بزرگی است و زمانی که با سوال محمدی مجری برنامه درخصوص جایزه پوشکاش مواجه شد، این‌گونه پاسخ داد: «نمی‌دانم قبلا این را گفته‌ام یا نه، ولی چند سالی است که به این فکر هستم که یک روز در  مراسمی که جایزه‌هایی به بازیکنان تعلق می‌گیرد، حضور داشته باشم. نمی‌دانستم برای چه عنوانی باید آنجا باشم، اما همیشه مدنظرم بود که من باید روزی و به هر نحوی آنجا باشم. حالا خوشبختانه شاید گلی که زدم کاندیدای جایزه گل پوشکاش باشد. با محبتی که مردم همیشه به من داشتند، امیدوارم گل من باز هم رأی بیاورد و جزو سه گل پایانی باشد و در این مراسم حضور داشته باشم.»

نشریه «اوجوگو» پرتغال گزارشی آماری از مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو منتشر کرد که تا الان این مهاجم نتوانسته در دوران فوتبالش این رکورد را ثبت کند. طارمی در سه بازی اخیرش چهار گل به ثمر رسانده و از ابتدای فصل تا الان در 28درصد گل‌های پورتو اثربخش بوده است. ستاره ایرانی در این فصل برای پورتو 18بار شوت‌زنی کرده که در نتیجه آنها پنج گل به ثمر رسانده است. با این عملکرد، طارمی رکورد سابقش در فصل 2018-2017 به همراه الغرافه در لیگ ستارگان را شکست. او در فصل 2018-2017 به همراه الغرافه 54 شوت زده بود که در نتیجه آن 13 گل به ثمر رسانده بود و در کل 24درصد اثربخشی داشت، ولی با پورتو موفق شد این رکورد را به 28درصد اثربخشی ارتقا دهد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.