حبس مرگبار مرد جوان میان شعله‌های آتش

این کارگر در آتش‌سوزی مغازه جان باخت

مرد جوان میان شعله‌های آتش در یک مغازه در میدان آرژانتین جان خود را از دست داد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی مرگبار در یک مغازه در میدان آرژانتین، درباره جزئیات این حادثه گفت: «ساعت 3:55 بامداد روز 9 مهر، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک مغازه در میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد. به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با تجهیزات کامل و خودروهای پشتیبانی از جمله خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند. محل آتش‌سوزی یک باب سوپرمارکت به وسعت حدود 30 متر با یک طبقه منفی بود. در آن از کرکره برقی ریموت‌دار استفاده شده و کرکره نیز بسته و پایین بود. آتش‌نشانان با تجهیزات موجود بخشی از کرکره را برش دادند. دود زیادی از مغازه به بیرون خارج می‌شد. مشخص بود که آتش‌سوزی در مغازه روی داده است.»

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه آتش در بخشی از مغازه یعنی قسمت ورودی، آغاز شده و به قسمتی از قفسه‌ها سرایت کرده بود، ادامه داد: «دود زیادی در مغازه انباشته شده و یک موتورسیکلت نیز پشت کرکره مغازه وجود داشت. آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کردند و مشغول اطفای آتش‌سوزی شدند. در حین عملیات در همان لحظات اولیه با وضعیت کاملا بی‌حال  مردی حدودا 26 ساله افغانستانی مواجه شدند. او را از داخل مغازه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند. مشخص شد وی جان خود را از دست داده است.»

پایان ماموریت

ملکی با بیان اینکه مرگ این فرد می‌تواند ناشی از قرار گرفتن در محیط پر از دود باشد، گفت: «علت اصلی مرگ این فرد پس از بررسی‌های لازم توسط عوامل پزشکی قانونی مشخص می‌شود. در نهایت نیز آتش خاموش شد. از گسترش آن به سایر بخش‌های مغازه جلوگیری به‌عمل آمد. ساعت 5:24 بامداد، محل حادثه پس از اتمام عملیات، تحویل عوامل انتظامی شد.»

او ادامه داد: «در گذشته نیز شاهد حوادث مشابه دلخراش اینچنینی بوده‌ایم. در برخی مغازه‌ها، کارگاه‌ها و پاساژها، افرادی شب‌ها استراحت می‌کنند یا در برخی ایام سال مخصوصا ایام منتهی به پایان سال، برخی از کارگاه‌ها فعالیت خود را در شیفت شب ادامه می‌دهند. متأسفانه در گذشته شاهد بودیم که برخی از مالکان یا افراد دیگر، به هر دلیلی، راه‌ها و در خروجی را قفل می‌کنند. صبح‌‌هنگام، پس از بازگشت مجدد به محل کار در را باز می‌کنند. در حالیکه فرد یا افرادی شب را در آن محل استراحت کرده یا به کار خود ادامه می‌دهند که این کار بسیار خطرناک است.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «اگر اینگونه موارد، در مغازه یا کارگاه آتش‌سوزی روی دهد و افراد در آن محبوس باشند، به‌سرعت بر اثر استنشاق دود، دچار دودگرفتگی شده و حتی جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین اگر قرار است فرد یا افرادی در محل کار بمانند، باید به نحوی عمل شود که آنها بتوانند راه‌های خروج را خودشان باز کنند. کلید و ریموت را در اختیار داشته باشند. اگر قرار است در بسته باشد، نباید کسی در آن محل بماند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.