سارقان خشن خودرو دستگیر شدند

اعضای این باند به رانندگان خودرو حمله می‌کردند

باند 2 نفره سرقت که با ضرب و شتم، خودرو را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.

چندی پیش مأموران پلیس یک خودروی مسروقه را در خیابان کشف کردند. با توجه به اینکه سرقت به شیوه زورگیری صورت گرفته و وقوع جرم و محل آن در محدوده پایگاه ششم پلیس آگاهی واقع شده بود، بنابراین پرونده پس از سیر مراحل قضائی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی و مالک خودرو به این یگان، دعوت شد. پیرامون موضوع مطروحه و نحوه سرقت از او تحقیق شد. او در این باره به مأموران پلیس گفت: «چهارم اردیبهشت در محدوده اتوبان امام رضا(ع) در حرکت بودم. یک خودرو پژو206 با 2 سرنشین جلوی خودروی من را گرفته و مرا پیاده کردند. آنها پس از ضرب و شتم خودروام را سرقت کردند.»

در این راستا اقدامات لازم برای تحویل خودرو به مالباخته انجام شد. کارآگاهان پیش از تحویل در بازرسی خودرو، با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند سرنخ و ردپایی از سارقان را پیدا کنند. موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت خودرو قرار گرفت.

بازداشت دومین مجرم

طی هماهنگی با مرجع قضائی و اخذ دستورات لازم، هویت یکی از سارقان که احمد نام داشت، بدست آمد. متهم در یک عملیات ضربتی پلیس شناسایی، دستگیر شد. در بازرسی از او تعدادی برچسب‌های مربوط به جعل پلاک و تعداد دو دستگاه ضبط و باند کشف شد. متهم پس از انتقال به پایگاه، با وجود دلایل و مدارک موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت. او ضمن جرم خود از قبیل در اختیار داشتن خودرو مسروقه، تهدید و نصب پلاک مجعول  روی اتومبیل، اعتراف کرد. این مجرم به مأموران گفت که خودرو را به اتفاق یکی از دوستان خود به نام حسین سرقت کرد.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، متهم را در شهرستان ورامین شناسایی کردند. او پس از هماهنگی‌های لازم و اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات پلیسی ضربتی دستگیر شد. در بازرسی از محل پاتوق او تعدادی ضبط، باند و گوشی مسروقه کشف شد. او در تحقیقات و در مواجهه حضوری با شاکی به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ «شهرام سلطانی» سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «نتیجه اقدامات و تحقیقات پرونده به دادسرا منعکس شد. بر اساس دستور متهمان با صدور قرار تامین مناسب از نوع وثیقه و به‌لحاظ  اینکه دارای پرونده تحت تعقیبی از دادگاه اجرای احکام شهرستان ورامین بودند طی هماهنگی و در معیت عوامل پلیس امنیت شهرستان ورامین به زندان معرفی شدند. پرونده نیز تحویل شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.