عوارض جبران‌ناپذیر خوابیدن با لنزهای طبی

استفاده از عینک برای خیلی از افراد ناخوشایند است اما آنهایی که تلاش می‌کنند از لنز طبی به‌جای عینک استفاده کنند نمی‌دانند که با عوارض جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌شوند زیرا پزشکان بر این باورند که این لنزها عوارض جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهند داشت.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای عینک از لنز استفاده کنند اما باید این را بدانند که اگر از لنز‌های طبی استفاده می‌کنید، احتمالاً گاهی اوقات فراموش کرده‌اید که آنها را قبل از خواب بیرون بیاورید؛ یا شاید آگاهانه تصمیم گرفته‌اید لنز‌های خود را از چشمانتان خارج نکنید. در نتیجه بعد از بیدار شدن با عواقب خشک شدن و ناراحت کننده خوابیدن در صبح با لنز مواجه خواهید شد.

گزارشی جدید از CDC نشان می‌دهد که این کار درست نیست و عواقب ناخوشایندی دارد. عفونت قرنیه مربوط به لنز‌های طبی گزارش شده به FDA در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که درصد بالایی از مبتلایان مربوط به افرادی است که لنز‌های خود را برای مدت طولانی از جمله شب، هنگام خواب استفاده می‌کنند.

بر اساس شواهد، خوابیدن با لنز منجر به عوارض متعددی شده که می‌تواند باعث درد و گاهی از دست دادن دائمی بینایی شود.

این نکته قابل توجه است که اکسیژن همیشه می‌تواند به قرنیه و سطح شفاف جلوی چشم برسد، به همین دلیل است که لنز‌های طبی تنفس‌پذیر هستند و به‌جای اینکه مستقیما روی قرنیه باشند، روی لایه‌ای از اشک شناور قرار می‌گیرند.

هنگامی که میزان اکسیژن محدود شود، قرنیه متورم شده و ممکن است ترک‌های کوچکی در سطح چشم ایجاد شود. این باعث می‌شود که (لنز) معیوب نشده و به میکروارگانیسم‌ها اجازه ورود و برخورد به قرنیه را بدهد.

خوابیدن با لنز می‌تواند باعث ایجاد اختلال در سیستم ظریف چشم شود که کنترل آن هم دشوار است.

رئیس انجمن بینایی‌سنجی آمریکا و سخنگوی کمپین بینایی اظهار کرد: «حتی بدون وجود لنز در چشم، وقتی چشم شما بسته است، هوای زیادی وارد نمی‌شود؛ همچنین هنگامی که لنز را در چشم خود می‌گذارید، یک مانع و لایه دیگر را افزوده‌اید.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.