امدادرسانی در تابستان پرحادثه

رشد ۳ و نیم برابری امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی

شهروند آنلاین: مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از رشد ۳.۵ برابری امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین درخشان افزود: در تابستان امسال ۲۷ هزار و ۴۷۵ عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر برای نجات جان افراد آسیب دیده ناشی از حوادث جوی (سیل، توفان و نظایر آن) در ۲۱ استان کشور انجام شد که در این مدت، هزار و ۲۸۱ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه های امداد و نجات و نظایر آن اسکان اضطراری داده شدند.

وی توضیح داد: بیشترین امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی به ترتیب در استان های سیستان و بلوچستان با ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر(۵۹ درصد از کل افراد امدادرسانی شده)، هرمزگان با ۲ هزار و ۴۳۵ نفر (۹ درصد از کل افراد امدادرسانی شده) و کرمان با ۲ هزار و ۳۰۷ نفر (۸ درصد از کل افراد امدادرسانی شده) انجام شده است.

به گفته مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، بیشترین اسکان اضطراری به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی به ترتیب در استان های کرمان با ۴۶۰ نفر (۳۵ درصد از کل افراد اسکان یافته)، سیستان و بلوچستان با ۴۳۹ نفر(۳۴ درصد از کل افراد اسکان یافته) و هرمزگان  با ۲۰۵ نفر (۱۶ درصد از کل افراد اسکان یافته ) انجام شده است.

درخشان از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام با هدف آمادگی برای مقابله با حوادث، ارسال کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله وظایف سازمان امداد و نجات است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.