برای دربی پایتخت 8 هفته صبر کنید!

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال انجام شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال عصر شنبه برگزار شد و 16 تیم شرکت‌کننده در مسابقات حریفان خود در هفته‌های مختلف را شناختند.

مراسم قرعه‌کشی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر عصر شنبه در مجتمع تجاری معین مال برگزار و برنامه فصل جدید فوتبال ایران نیز مشخص شد. پیش از آغاز مراسم حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون متنی را به نمایندگی از شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال قرائت کرد و در ادامه نیز مراسم قرعه‌کشی برگزار شد.

در قرعه‌کشی انجام‌شده، ابتدا تیم‌های همشهری یا تیم‌هایی که از استادیوم مشترک بهره می‌برند و باید قرعه متناظر داشته باشند مشخص شد که فرشید طالبی بازیکن سابق سپاهان از یک سمت با برداشتن گوی دو تیم استقلال و پرسپولیس و محسن بیاتی‌نیا با برداشتن گوی‌های شماره 8 و 9 مشخص کردند که دربی تهران در هفته هشتم برگزار می‌شود.

در قرعه‌کشی انجام‌شده، ابتدا تیم‌های همشهری یا تیم‌هایی که از استادیوم مشترک بهره می‌برند و باید قرعه متناظر داشته باشند مشخص شد

در جدول اختصاصی مراسم قرعه‌کشی، عدد 8 به تیم استقلال و عدد 9 به پرسپولیس تعلق گرفت. نکته جالب اینکه در فصل گذشته و در لیگ بیستم نیز دربی تهران در هفته هشتم برگزار شد و حالا برای دومین فصل متوالی استقلال و پرسپولیس باید در این هفته به مصاف هم بروند.

طبق قرعه به دست آمده، استقلال باید در هفته نخست به مصاف هوادار تهران برود و پرسپولیس نیز در گام اول باید با فولاد و در اهواز دیدار کند. نکته دیگر اینکه استقلال در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر میزبان خواهد بود و پرسپولیس نیز میهمان حریف خود است.

با صعود هوادار به لیگ برتر و سقوط سایپا به دسته یک، تعداد تیم‌های تهرانی ثابت ماند. جدال هوادار با پیکان می‌تواند جایگزین دربی خودروسازان شود. تیم پرانگیزه رضا عنایتی برای رقبایش حریف آسانی نخواهد بود و جدال آنها با پیکان در هفته دوم، یکی از چندین دربی تهران خواهد بود.

همچنین نباید به راحتی از دربی اصفهان گذشت. ذوب‌آهن فصل گذشته وضعیت خوبی نداشت، اما در نقل و انتقالات تابستانی با حضور مهدی تارتار و جذب نفرات جدید این تیم تقویت‌ شده و می‌تواند برای سپاهان مدعی رقیب قدرتمندی باشد.

دربی کرمانی‌ها نیز یکی از شهرآوردهای جذاب لیگ خواهد بود. گل‌گهر که با امیر قلعه‌نویی می‌تواند یک تیم مدعی باشد در هفته دوازدهم با مس رفسنجانی روبه‌رو می‌شود که با محمد ربیعی در فصل نخست حضور خود در لیگ برتر، نتایج قابل قبولی کسب کرد.

دربی نفتی‌های خوزستان میان نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان نیز جدال مهمی خواهد بود. این دو تیم باید در هفته چهاردهم با یکدیگر روبه‌رو شوند. با سقوط ماشین‌سازی به دسته یک، تعداد دربی‌های فوتبال ایران کاهش یافت و تراکتور در لیگ بیست‌ویکم دیگر رقیب همشهری ندارد.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح ذیل است:

پیکان – نفت مسجد سلیمان

استقلال- هوادار

فولاد خوزستان – پرسپولیس

پدیده – آلومینیوم اراک

نفت آبادان – ذوب‌آهن

نساجی مازندران – فجرسپاسی

سپاهان – مس رفسنجان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.