يك قاتل از زندان 80 نفر را فریب داد

برنده شدن در برنامه رادیویی، ترفندی تکراری برای سرکیسه کردن مردم بود

کلاهبرداری که با ترفند برنده شدن در برنامه‌های رادیویی، از 80 مالباخته کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد. ترفندی که تاکنون قربانی‌های زیادی داشته و مردم بسیاری را سرکیسه کرده است.

اوایل خرداد امسال مرد جوانی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و از کلاهبرداری پیامکی شکایت کرد. تحقیقات نشان می‌داد که مرد ناشناسی با تلفن همراه شاکی تماس گرفته بود. او به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، از مالباخته خواسته برای دریافت جایزه‌اش مقابل دستگاه عابربانک برود، اما با چرب‌زبانی و گیج کردن شاکی، از حساب شاکی پول برداشت کرده است.

نقشه دزدی از داخل زندان

با شکایت مرد جوان، تحقیقات برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در همه شکایت‌ها، مالباختگان پیامک برنده شدن در مسابقه رادیویی یا سفر عتبات عالیات را دریافت کرده بودند. آنها به درخواست فرد کلاهبردار مقابل دستگاه عابربانک می‌رفتند. بعد به جای دریافت جایزه، همه موجودی حسابشان را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده بودند.

محمود، متهم جوانی بود که ۱۵ سال قبل دست به جنایت زده و در یکی از زندان‌های شهر تحمل حبس می‌کرد. او عامل این کلاهبرداری بود. این مجرم با يك تلفن همراه با مالباختگان تماس گرفته و با ترفند و چرب‌زبانی حساب‌هایشان را خالی می‌کرد

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری شدند. محمود، متهم جوانی بود که ۱۵ سال قبل دست به جنایت زده و در یکی از زندان‌های شهر تحمل حبس می‌کرد. او عامل این کلاهبرداری بود. این مجرم با يك تلفن همراه با مالباختگان تماس گرفته و با ترفند و چرب‌زبانی حساب‌هایشان را خالی می‌کرد.

کلاهبرداری با تلفن

با شناسایی عامل کلاهبرداری، متهم جوان پس از هماهنگی‌های قضائی با بازپرس پرونده از زندان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد. محمود در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران گفت: «با تلفن همراه با شکات که هیچ شناختی از آنها نداشتم تماس می‌گرفتم. با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی یا سفر زیارتی آنها را مقابل عابربانک می‌کشاندم. آنها هم که وسوسه شده بودند به امید برنده شدن جایزه هر آنچه می‌گفتم را انجام می‌دادند. آنها به جای دریافت جایزه، تمامی پول‌هایشان را به من می‌دادند. تاکنون به این شیوه و شگرد از حدود ۸۰ نفر کلاهبرداری کرده‌ام و مقدار کلاهبرداری‌ام ‌متفاوت بوده است. این مقدار از یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان بود.»

سرهنگ «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف کلاهبردار، تحقیقات برای شناساسی سایر مالباختگان احتمالی از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم‌ پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. هادی جزندری می‌گوید

    نوشتین، تحقیقات واسه سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد، اقا منم مالباخته هستم، 25ملیونمو 7ماه پیش بردن شکایت کردم پرونده دادسرا پرند بود الان فرستادن شهرستان، چرا پس پولمون رو نمیدن،

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.