بارسای بدون مسی، در حد یک تیم درجه دو!

با جدایی مسی، کاتالان‌ها نه تنها در اروپا بلکه در اسپانیا هم دیگر تیم بزرگی به حساب نمی‌آیند

شکست‌های متوالی و تحقیرآمیز بارسلونا باعث شده تا رونالد کومان خودش را در آستانه اخراج از این باشگاه ببیند.

شنبه شب در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، اتلتیکو مادرید مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه «وندا مترو پولیتانو» میزبان بارسلونای بحران‌زده بود و صاحب برتری ۲ بر صفر شد. بازی در حالی آغاز شد که «رونالد کومان» سرمربی ناکام بارسلونا تیمش را با روش محتاطانه روانه میدان کرد تا شاید مانع قدرت‌نمایی‌ خط حمله میزبان شود. دو گل اتلتیکو با بازی بی‌برنامه بارسا جواب داده نشد تا این تیم شکست را قبول کند. اتلتیکو با این پیروزی با ۱۷ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و بارسلونا هم در امتیاز ۱۲ باقی ماند و به جایگاه نازل دهم نزول کرد.

پس از ناکامی عجیب بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و دو شکست متوالی و سنگین سه بر صفر مقابل بایرن مونیخ و بنفیکا، باخت برابر اتلتیکو مسیر را برای اخراج کومان فراهم کرد، اما واقعا چه بر سر تیمی آمده که تا چند سال در قاره سبز قدرت‌نمایی می‌کرد؟

کار به جایی رسیده که رئالی‌ها حسابی وضعیت بارسا را دست گرفته و آنها را به سخره گرفته‌اند. در همین رابطه گوتی، ستاره سابق رئال مادرید وضعیت کنونی بارسلونا را تمسخر کرده و می‌گوید: «هرگز مربی بارسلونا نمی‌شوم. آنها در بحران شدیدی قرار دارند و من از باخت آنها لذت می‌برم.»

نشریه مارکا چند روز قبل نوشته بود: «در فوتبال هر کسی آزاد است نظرش را بگوید. انتقاد کند و حتی هر فوق‌ستاره‌ای را زیر سوال برد. کافی است به یاد بیاورید که سال گذشته در مورد لیونل مسی و مضرات حضور او در بارسلونا چه می‌گفتند. درست است که بسیاری از آن انتقادات و نظرات، از جبهه مخالف بارسا بود ولی این یک واقعیت است که بخشی کوچک از هواداران و حتی اعضای رسمی بارسا نیز با آن هم عقیده بودند. می‌گفتند بهتر است هرچه زودتر چرخه‌ای جدید در بارسا و بدون مسی شروع شود. اینکه بهترین تصمیم، فروش لیونل مسی است و زمانی که فوق‌ستاره در تابستان 2020 با ارسال بوروفکس تقاضای جدایی داد، بر این هجمه‌ها بیش از پیش نیز افزوده شد.»

اما یک روز قبل از اینکه بارسا در لیسبون به مصاف بنفیکا برود، سه گل دریافت کند و شوتی هم به چارچوب نزند، لیونل مسی دنیا را با گلی که به سیتی زد تکان داد. اولین گل نابغه آرژانتینی با پیراهن پی‌اس‌جی و در پارک دو پرنس. حرکتی کلاسیک از سوی لئو که از میانه زمین شروع شد و پس از یک و دو با کیلیان امباپه، با تمام‌کنندگی مسی‌وار و در تخصص خودش، به گل ختم شد. برابر سیتی، یکی از بهترین نمایش‌های مسی در چند سال اخیر را شاهد بودیم.

مطمئنا بسیاری از هواداران بارسا در لحظه گل مسی، رویاپردازی کرده و جای کیلیان امباپه، لوئیس سوارز و حتی پدرو رودریگز را گذاشتند. برخی نیز ژاوی و اینیستا را تصور کردند، زمانی که در بهترین بارسلونای تاریخ، چنین پاس‌هایی به مسی می‌دادند. دورانی شاد که زود تمام شد. خیلی وقت‌ها تا چیزی را در اختیار داریم، قدرش را نمی‌دانیم و بارسلونا این روزها نبود مسی را بیش از همیشه و با همه وجودش حس می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.