رپر معروف تبرئه و آزاد شد

قضات دادگاه کیفری به «حمید صفت» حکم برائت از قتل عمد دادند

رپر معروف از اتهام قتل عمد تبرئه شد. او بار دیگر از زندان آزاد می‌شود. این پرونده پرحاشیه پس از بررسی دوباره در دادگاه کیفری استان تهران، از سوی قضات جنایی به برائت رسید. این در حالی است که همچنان این رأی قابل فرجام‌خواهی و اعتراض است.

پرونده این رپر معروف در این چندین ماه با فرازونشیب‌های زیادی همراه بوده است، اما به آزادی حمید صفت با قرار وثیقه 600میلیون تومانی ختم شده بود. با این حال، حمید صفت یک بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. او در جلسه محاکمه‌اش در حالی که با قرار وثیقه آزاد بود، طلب بخشش کرد و گفت: «می‌خواهم در همین ابتدا تقاضای صلح‌وسازش کنم. من، هوشنگ را دوست داشتم و مثل پدرم بود. نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. اصلا قصد کشتن او را نداشتم، برای همین پیش از هر حرفی تقاضای صلح‌وسازش دارم.»

پایان جلسه اما با بازداشت متهم همراه بود. به دستور قاضی، دستبند بر دستان حمید صفت بستند و او را مستقیم به زندان فرستادند. آن هم در حالی که مادرش اشک می‌ریخت. درنهایت نیز هیأت قضائی وارد شور شدند. قضات دادگاه حکم این پرونده جنجالی را صادر کردند. آنها این خواننده معروف را به قصاص محکوم کردند. با این حال چند روز بعد، خبر نقض حکم قصاص او رسید.

آزادی از زندان

تا اینکه این خواننده دوباره به دادگاه کیفری رفت و از خود دفاع کرد. مهرداد زمانی، وکیل حمید صفت با اشاره به اعلام رأی نهایی دادگاه حمید صفت توسط قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: «موکل من دو بار در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. اما به دلیل شبهات و اختلافات موجود در نظریه‌های کمیسیون پزشکی‌قانونی، ابهاماتی به پرونده وارد شد. دادگاه درنهایت در رأی نهایی اعلام کرد نظر به اینکه آقای حمید صفت در لحظه مشاجره، توجه و آگاهی به وضعیت جسمی مرحوم نداشته، بنابراین نمی‌توان اتهام قتل عمد را متوجه او دانست. صرف‌نظر از اینکه ابهاماتی نیز در نظریه پزشکی‌قانونی وجود داشت.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «موکلم از اتهام قتل عمد و قصاص تبرئه شد. برای او دیه به میزان دیه یک فرد مسلمان در نظر گرفته شد. همچنین قرار بازداشت موقت حمید صفت نیز به قرار وثیقه تبدیل شده و او روز دوشنبه از زندان آزاد می‌شود. اتهام حمید صفت درنهایت از قتل عمد به قتل شبه‌عمد تغییر پیدا کرد. البته که این رأی قابل فرجام‌خواهی است. اما پیش‌بینی ما این است که خدشه‌ای به این رأی وارد نشود. چون دیوان‌عالی کشور، دو مرتبه در دو رأی مختلف، نظرش بر قتل شبه‌عمد بود و قتل عمد را قبول نداشت.»

در نهایت صبح امروز حمید صفت از زندان آزاد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.