زلزله 5.7 ریشتری کوهرنگ را لرزاند

گزارش اقدامات امدادی از نخستین ساعات زلزله تا شش ساعت بعد

زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر مرز استان های خوزستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان و لرستان، حوالی شهر چلگرد در کوهرنگ را لرزاند. این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر اعلام کردزلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت 06.09 صبح امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۰، مرز استان های خوزستان، چهار محال وبختیاری، حوالی چلگرد را لرزاند. تا این لحظه ٥ تیم ارزیاب از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری به منطقه اعزام شده‌اند.

به استان های معین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است. با توجه به گزارش مرکز  EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن منطقه، احتمال ریزش کوه در منطقه وجود دارد.

ساعت 7:26/ اعزام 7 تیم ارزیاب به منطقه

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: تاکنون ٧ تیم ارزیاب از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام و به استان های معین «اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد» اعلام آماده باش شده است. همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته‌اند.

ولی‌پور افزود: یک تیم امدادهوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است.

با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن مناطق تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است.

ساعت 8:28/ مصدومیت ۵ نفر در زلزله صبح امروز

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: تاکنون یک نفر در منطقه چلو «منطقه قلعه خواجه خوزستان»، سه نفر در کوهرنگ و یک نفر هم در بازفت دچار مصدومیت شدند‌ که توسط جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی شده‌اند.

به گفته رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر، تاکنون در ٢٠ روستا اعلام خسارت شده که گزارش‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

طبق گزارش های دریافتی از سوی مرکز راهداری تمامی مسیرهای مواصلاتی در این منطقه باز هستند.

ساعت: 10:37/ نجات جان مصدوم زیر آوار مانده در روستای بنه موسی

دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به ادامه فعالیت‌های تیم های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر این استان در روستاهای متأثر از وقوع زلزله امروز صبح منطقه قلعه خواجه، گفت: خوشبختانه یک مصدوم در زیر آوار مانده در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم های امداد و نجات  نیز برای امدادرسانی به دو مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، افزود: بنا بر گزارش های دریافتی ۲۱ روستا از این زمین لرزه متأثر شده و تاکنون روستاهای دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی، شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته اند.

ساعت: 10:41/ اعزام 13 تیم ارزیاب هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری به منطقه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 13 تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر استان به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ اعزام شده است تا میزان خسارت و کمک‌های مورد نیاز را بررسی و اعلام کنند. این تیم ها در قالب گروه های چهار نفره در منطقه در حال ارزیابی میزان خسارت و کمک های مورد نیاز منطقه می باشند.

کیانی با اشاره به زخمی و مصدوم شدن هفت نفر از ساکنان منطقه زلزله‌زده، اظهار کرد: تاکنون تلفات جانی دراین حادثه اعلام نشده است و 4 نفر از مصدومان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی همچنین از آماده‌باش بالگرد جمعیت هلال احمر استان برای اعزام به منطقه خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر استان با تمام قوا آماده ارائه کمک در منطقه است و تعداد هشت دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودرو کمک دار در منطقه حضور دارد و در صورت نیاز بسته‌های موادغذایی ۷۲ ساعته نیز به منطقه اعزام خواهد شد.

ساعت: 10:59/ حضور 20 تیم عملیاتی در مناطق زلزله‌زده

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از حضور 85 نیروی عملیاتی در قالب 20 تیم در مناطق زلزله‌زده در استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: 65 امدادگر از استان چهارمحال و بختیاری و 20 نیروی عملیاتی از استان خوزستان به منظور ارزیابی خسارات زلزله و امدادرسانی به آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

ولی پور افزود: امدادگران با به‌کارگیری 23 دستگاه خودروی عملیاتی (16 دستگاه در استان چهارمحال و بختیاری و 7 دستگاه در استان خوزستان) 31 روستا را در مناطق زلزله زده ارزیابی کرده اند.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، 10 روستا در استان چهارمحال و بختیاری ارزیابی شدند که بیشترین خسارات زلزله در حد ترک خوردگی اماکن در روستاهای چم قلعه، چمن گلی و گراب بوده است. در خوزستان نیز 21 روستا ارزیابی شدند که بیشترین خسارات زلزله در روستاهای کنفه و بن موسی رخ داده است.

لازم به ذکر است زلزله 5.7 ریشتری صبح امروز در مرز استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان تاکنون 11 مصدوم در پی داشته است.

ساعت 13:13/ انتقال مصدوم با بالگرد هلال‌احمر

صبح امروز بالگرد جمعیت هلال احمر اصفهان در مناطق زلزله زده چلگرد مستقر و پس از دریافت گزارشی مبنی بر گرفتاری یک مرد جوان در ارتفاعات صعب العبور بازفت برای نجات او اعزام شد.

در این پرواز که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری هم حضور داشت، تیم امداد هوایی و نجاتگران، مصدوم را به محل امن و سپس به یک مرکز درمانی در کوهرنگ منتقل کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.