«شما مایه ننگ انسان هستید!»

تحقیقات می‌گوید کشیش‌های کاتولیک فرانسوی 216هزار کودک را مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده‌اند!

تحقیقات درباره سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه نشان داده است که از سال 1950، حدود 216هزار کودک قربانی سوءاستفاده روحانیون شده‌اند!

شهروندآنلاین: تحقیقات درباره سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه نشان داده است که از سال 1950، حدود 216هزار کودک قربانی سوءاستفاده روحانیون شده‌اند!

این افشاگری‌ها در فرانسه آخرین موردی است که کلیسای کاتولیک رُم را پس از یکسری رسوایی‌های سوءاستفاده جنسی در سراسر جهان، که اغلب شامل کودکان می‌شود، در 20 سال گذشته، تکان داد.

ژان مارک ساوو، رئیس کمیسیون تهیه‌کننده این گزارش، گفت: «این سوءاستفاده سیستمیک بوده است.» ساوو در جلسه‌ عمومی و آنلاین این گزارش افزود: «کلیسا با بی‌تفاوتی عمیق، کلی و حتی ظالمانه‌ای که سال‌ها نشان داده است، از خود محافظت می‌کند تا قربانیان.»

او گفت: «کلیسا نه‌تنها اقدامات لازم را برای جلوگیری از سوءاستفاده انجام نداد، بلکه گزارش سوءاستفاده را نشان نداد و گاه آگاهانه کودکان را طعمه شکارچیان کرد!» ساوو افزود: «در مورد برخی از این موارد کشف‌شده، به دادستان‌های ایالتی هشدار داده شده بود.»

اریک دو مولین بوفورت، اسقف اعظم شهر Reims فرانسه و سرپرست کنفرانس اسقف‌های فرانسه، درست بعد از ساوو، از شرمندگی صحبت کرد، درخواست بخشش کرد و قولِ عمل داد.

تحقیقات درباره سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک فرانسه نشان داده است که از سال 1950، حدود 216هزار کودک قربانی سوء استفاده روحانیون شده‌اند.

اسقف‌های کاتولیک در فرانسه این کمیسیون را در سال 2018 تأسیس کردند تا سوءاستفاده‌ها را روشن کند و اعتماد عمومی را، در دوره رو به کاهش رفتن کلیساروها، به کلیسا ​​بازگرداند. این کمیسیون مستقل از کلیسا کار کرده است.

ساوو گفت: «مشکل همچنان باقی است.» او افزود: «کلیسا تا دهه 2000 اهمیتی به قربانیان نمی‌داد و تغییر نگرش را از سال‌های 2016- 2015 آغاز کرده بود.»

ساوو افزود: «آموزش کلیسای کاتولیک در موضوعاتی مانند جنسیت، اطاعت و مقدس‌بودن مقام کشیش به ایجاد نقاط  کور کمک می‌کند که اجازه می‌دهد سوءاستفاده جنسی به‌دست روحانیون رخ دهد.» او گفت: «کلیسا برای بازسازی اعتماد جامعه نیاز به اصلاح نحوه نگرش به آن مسائل دارد.»

ساوو گفت: «این کمیسیون حدود 2هزار و 700 قربانی را از طریق فراخوان شهادت شناسایی کرده است و هزاران نفر دیگر در بایگانی پیدا شده‌اند، اما مطالعه‌ وسیع گروه‌های تحقیقاتی و نظرسنجی تخمین زده است حدود 216هزار قربانی با احتساب سوءاستفاده اعضای غیر روحانی ممکن است به 330 هزار نفر برسد!»

ساوو گفت در طول 70 سال گذشته در کلیسای فرانسه حدود 2900 تا 3200 نفر مشکوک به داشتن تمایل جنسی به کودکان وجود داشته است.

فرانسوا دووا، که انجمن قربانیان La Parole Libérée را تأسیس کرد، در ارایه عمومی گزارش به نمایندگان کلیسا، قبل از اینکه ساوو سخنرانی کند، گفت: «شما مایه ننگ و سیه‌رویی انسان هستید. در این جهنم انبوهی از جنایات نفرت‌انگیز وجود داشته است، اما حتی بدتر از آن خیانت به اعتماد و خیانت به کودکان است.»

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.