توافقنامه ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی امضا شد

وزیر راه: سایت ثبت‌نام مسکن اولی‌ها تا ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طی ۱۰ روز آینده از سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن رونمایی خواهد شد البته تعدادی از افراد نیز شناسایی شده‌اند

شهروند آنلاین: به گفته قاسمی امروز در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهوری توافقنامه ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی امضا شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه اولین جلسه شورای‌عالی مسکن تصریح کرد: «در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهوری ساخت دو میلیون واحد مسکونی را طی امسال کلید زدیم. لزوما برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی هر سال یک میلیون واحد ساخته نمی‌شود بلکه با بررسی بازار مسکن ساخت و ساز‌ها انجام خواهد شد.»

او بیان کرد: «طی ۱۰ روز آینده از سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن رونمایی خواهد شد البته تعدادی از افراد نیز شناسایی شده‌اند.»

وزیر راه و شهرسازی افزود: «برای رسیدن به عدد چهار میلیون در چهار سال، اینگونه نیست که سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. برای حل مسأله زمان‌بندی مجبوریم تعداد زیادتری مسکن را شروع کنیم و برای آغاز کار، دو میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده‌ایم و تفاهمنامه تعدادی از آنها در حضور رئیس جمهوری با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت راه و تعاون و بسیج امضا شده و عملا کلید ساخت دو میلیون واحد مسکونی زده شد.»

او با اشاره به نیازهای اجرایی و عملیاتی ساخت این تعداد مسکن، خاطرنشان کرد: «باید مسأله زمین را حل می‌کردیم که در قالب ایجاد بانک زمین پیشرفت خوبی داشتیم. بخش زیادی از این زمین‌ها از املاک دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع هم در حال پیشرفت است.»

قاسمی گفت: «در حال حاضر ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی کم داریم. جبران این کمبود با توجه به افزایش سن ازدواج و شرایط زندگی مردم، نیاز کشور است.»

او افزود: «با توجه به گزارش دقیقی که امروز در شورای‌عالی مسکن قرائت شد، سهم مسکن در هزینه سبد خانوار در روستاها ۱۸ درصد، در شهرها حدود ۳۲ درصد و در کلانشهرها حدود ۴۵ درصد است. این نشان می‌دهد که ما باید این نیاز را مرتفع کنیم.»

وزیر مسکن و شهرسازی در پیش‌بینی خود از تاثیر ساخت مسکن در کاهش قیمت مسکن عنوان کرد: «این موضوع به رابطه عرضه و تقاضا برمی‌گردد. وقتی عرضه زیاد باشد، تقاضا کاهش می‌یابد و قیمت‌ها از این رابطه تاثیر می‌پذیرند.»

او تصریح کرد: «علاوه بر ساخت مسکن، از سرمایه‌گذاران در این بخش نیز حمایت می‌کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.