حُب و محبت اهل بیت(ع) یک منزلت است

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر آن حضرت برگزار شد

خادمان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی در صفوف منظم ایستاده و به خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) گوش سپردند.

شهروند آنلاین: همزمان با شب شهادت حضرت امام رضا(ع) آیین سنتی خطبه‌خوانی چهارشنبه‌شب در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد. خطبه‌خوانی یک آیین سنتی است که بر اساس وقفنامه علیشاه حاکم وقت خراسان در ۱۱۶۰ هجری قمری همه‌ساله در شب شهادت حضرت امام رضا(ع) و شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این آیین معنوی در دو نوبت یکی در شب شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و دیگری شب آخر ماه صفر و سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

این آیین سنتی با حضور مسئولان استانی، خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد. تولیت آستان قدس رضوی در این آیین گفت: خدای متعال پاداش رسالت پیامبر اسلام(ص) را مودت و محبت اهل بیت(ع) قرار داد، به‌طوری که در زیارت امین‌الله می‌خوانیم «خدایا ما را مُحب اولیاء الله قرار بده».حجت‌الاسلام احمد مروی با بیان اینکه حُب و محبت اهل بیت(ع) یک منزلت است، افزود: «اهل بیت رسول‌الله(ص) مصداق برجسته اولیای خالص الهی و وسیله قرب انسان به خدا هستند.»

او ادامه داد: «بقای اسلام و رسالت پیامبر(ص) در گذر و محبت به اهل بیت(ع) است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر عنصر محبت در تشیع نبود، با این‌همه دشمنی‌های عجیب در طول تاریخ اثری از شیعه و اسلام باقی نمی‌ماند.» تولیت آستان قدس رضوی گفت: «عشق و محبت مسئولیت آفرین است و محبت نباید بهانه‌ای برای عمل نکردن به تکالیف دین باشد.» او افزود: «مدافعان سلامت و مدافعان حرم نیز در مسیر نجات جان انسان‌ها قدم گذاشتند و علی لندی جوان ایذه‌ای هم که با به خطر انداختن جان خود، جان دیگران را نجات داد از جمله مصادیق بارز خادم الرضا(ع) هستند.در این مراسم خادمان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی در صفوف منظم ایستاده و به خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) گوش سپردند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.