رئیسی در بوشهر: مافیای قاچاق را شناسایی کنید

تأکید رئیس‌جمهوری بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان بوشهر

رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم تلاش برای بومی‌کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی گفت: دولت از فعالیت‌های انجام‌شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان ششمین سفر استانی خود به بوشهر از اسکله شهید محلاتی گفت: «فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎‌های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال‌کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.»

او در این بازدید که از سوی وزیران راه‌وشهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیسی با حضور در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.

رئیس‌جمهوری همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار کرد.

رئیس جمهوری: دست های پشت پرده مافیای قاچاق شناسایی شود

همچنین سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان‌یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تأکید کرد.

او بیان کرد: «یک‌سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزو عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم.»

رئیسی اضافه کرد: «از همکاران می‌خواهم به‌خصوص در بخش‌های اطلاعاتی این مسأله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند.»

او با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک‌نفر در قالب شناور یا کوله بر مسأله اصلی ما نیست، گفت: «مسأله ما بحث قاچاق سازمان‌یافته است، یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.»

رئیس‌جمهوری از مرجع قضائی خواست این پرونده ها خیلی سریع تعیین تکلیف شود.

رئیسی یادآور شد: «گذشت زمان برای اموال هم برای دولت و هم برای صاحب کالا (اگر قرار است مسترد شود) به‌طور حتم خسارت است.»

او ادامه داد: «وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.»

رئیسی گفت: «در یک ضرب‌الاجل سه‌ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد.»

رئیس‌جمهوری به همراه اعضای هیأت دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین‌المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

رئیسی در این سفر یک‌روزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه‌وشهرسازی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و  رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همراهی می‌شود.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی، نخلستان‌های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه‌هایی است که رئیس‌جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.