سید حسن نصرالله: ایران متحدی صادق است

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اثبات کرده است که یک متحد صادق و دوست وفادار است که دوستان خود را تنها نمی‌گذارد.

 سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله از حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراه استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که محمدجلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت نیز حضور داشت، آخرین تحولات سیاسی در لبنان و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه ایران در این دیدار بر ثبات مواضع ایران در قبال لبنان و حمایت و ایستادگی در کنار این کشور در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

نصرالله نیز از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ایستادگی در کنار دولت و ملت و مقاومت لبنان از دهه‌های گذشته تاکنون تشکر کرد.

او گفت: «ایران اثبات کرده است که یک متحد صادق و دوست وفادار است که دوستان خود را هر چقدر که شرایط دشوار باشد، تنها نمی‌گذارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «امیدواری‌های زیادی وجود دارد که با همکاری همه، لبنان از این وضعیت دشوار که به آن دچار شده، خارج شود.»

حسین امیرعبداللهیان در نخستین سفر خود به عنوان وزیر خارجه ایران بامداد پنجشنبه وارد لبنان شد و با مقام‌های ارشد این کشور از جمله میشل عون رئیس‌جمهوری، نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای با آنها گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران در این دیدارها ضمن تأکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت برای ارایه حمایت همه‌جانبه به این کشور را اعلام کرد.

او پیش از ورود به بیروت در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.