پژمان و جوان‌هایش را برای پاریس حفظ کنید

تیم‌ملی کشتی آزاد با میانگین 22 سال سن در نروژ درخشید و با 6 فینالیست یک نتیجه تاریخی را رقم زد

از نظر مدالی یکی از تاریخی‌ترین نتایج تیم‌ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2021 رقم خورد، اما حالا وظیفه فدراسیون کشتی از قبل هم سنگین‌تر خواهد بود.

پس از پایان المپیک 2020 توکیو و کسب تنها یک مدال نقره و یک مدال برنز در رشته کشتی آزاد، به‌رغم فاصله کوتاه و کمتر از دو ماه تا شروع مسابقات جهانی نروژ 2021، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران تصمیم گرفت تا در کادر فنی تیم‌ملی کشتی آزاد تغییراتی اساسی را ایجاد کند و 26 مردادماه و بلافاصله پس از پایان المپیک بود که پژمان درستکار را جایگزین غلامرضا محمدی کرد.

درستکار 45 ساله در فاصله حدود 45 روزه از روز انتخاب تا شروع مسابقات جهانی، توانست تیمی متحول‌شده را برای شرکت در مسابقات اسلو آماده کند و رقم زدن تاریخی‌ترین روز کشتی ایران، دسترنج زحمات این سرمربی باتجربه است که سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی را در دوران کشتی خود در کارنامه‌اش دارد.

تیم‌ملی کشتی آزاد ایران با هدایت پژمان درستکار حالا در مسابقات جهانی 2021، در 10 وزن 6 فینالیست داشت و سه مدال طلا کسب کرد؛ اتفاقی که بعد از 60 سال در کشتی ایران رخ داد. قهرمانی آزادکاران ایرانی در مسابقات جهانی اسلو به لحاظ تیمی هم دور از دسترس نبود و با اختلاف ناچیزی نسبت به روسیه و آمریکا، ایران در رده سوم قرار گرفت.

با این وصف باید از تعویض طلایی علیرضا دبیر پس از پایان المپیک، به‌رغم ریسک بالایی که در فاصله کوتاه تا مسابقات جهانی بود، یاد کرد و حالا پژمان درستکار که در 45 سالگی، رویایی‌ترین روزهای خود در کشتی را سپری می‌کند، باید به فکر حفظ همین تیم و شاید هم ساختن تیمی بهتر برای سال‌های آینده به ویژه المپیک 2024 پاریس باشد.

جالب است بدانید میانگین سنی تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات نروژ فقط 22 سال بود و این تیم را می‌توان یکی از جوان‌ترین تیم‌های مسابقات و تاریخ دانست. پس بهتر است از این فرصت درخشان استفاده کرده و خودمان را برای ثبت یک نتیجه تاریخی در المپیک پاریس از همین حالا آماده کنیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.