آخرین رده‌بندی کرونا: ایران هشتم شد

طبق جدیدترین آمارهای جهانی کرونا ایران در رتبه هشتم کشورهای دارای بیشترین مبتلایان قرار دارد

کرونا تا به حال 238میلیون و 21هزار و 172 نفر از شهروندان جهان را درگیر کرده است. آمار مرگ‌های این بیماری در جهان به چهار میلیون و 857هزار و 748 نفر رسیده است. بهبودیافته‌ها هم آمار 215میلیون و 169هزار و 591 نفر را ثبت کرده‌اند.

همه‌گیری کووید- 19 تاکنون در 221 کشور و منطقه جهان دیده شده؛ بیماری که همچنان دارد قربانی می‌گیرد. آمارهای جهانی از صدرنشینی آمریکا در میان کشورهای درگیر با بیماری‌ کووید-19 خبر می‌دهد. صدرنشینی آمریکا با بیش از 45.1میلیون مبتلا و بیش از 732هزار قربانی به نام این کشور به ثبت رسیده است. هند با کمی تفاوت در رتبه دوم جهانی قرار دارد و تاکنون آمار بیش از 33.9میلیون مبتلا را به نام خود ثبت کرده است.

آمارهای برزیل از 21.5میلیون نفر فراتر رفته است تا سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به آن برسد. در میان آمار جانباختگان هم پس از آمریکا، برزیل و بعد هند قرار گرفته‌اند. برزیل رتبه دومی این بخش را با بیش از 600هزار جانباخته به نام خود ثبت کرده است.

آمار هند هم در این بخش به بیش از 450هزار جانباخته می‌رسد. در میانه فهرست کشورها، روسیه با گذشتن از مرز 214هزار جانباخته در میان بیشترین تلفات کرونا قرار گرفته است، البته در میان کشورهای اروپایی.

آمارهای جهانی از عبور شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر در 15 کشور خبر می‌دهند. آمریکا، هند و برزیل سه رکورددار در شمار مبتلایان هستند. انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک هم بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.