قرار نیست بودجه ۱۴۰۱ با کسری بسته شود

میرکاظمی: سناریوهای گذشته روش کار ما نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه: سناریو جبران کسری بودجه و هزینه های جاری با خلق پول نادرست است. سناریوهای گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است

شهروند آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ نهایی و آماده ارسال به دفتر رئیس جمهوری است، گفت: سناریو جبران کسری بودجه و هزینه های جاری با خلق پول نادرست است. سناریوهای گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است.

میرکاظمی با بیان اینکه بین عملکرد و برنامه مصوب فاصله زیادی است، تصریح کرد: فاصله چشمگیری بین این دو ایجاد شده است و همین موضوع حکایت از این مهم دارد که برنامه از کارایی لازم برخوردار نبوده است که در نهایت شاهد شکافی هستیم که ایجاد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بهبود شرایط کل جامعه ایران است، خاطر نشان کرد: کارشناسان و تصمیم گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبت برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه ما متولی همه مردم ایران هستیم، خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها همه مردم ایران را در نظر داشته باشید و تصمیات اتخاذه شده باید شرایط زندگی همه مردم ایران را در دورترین نقاط کشور باید بهبود ببخشد وشرایط زندگی رفاهی نامناسب مردم در دورترین مناطق ایران برای ما قابل قبول نیست.

میرکاظمی با عنوان این مهم که سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه های جاری با خلق پول نادرست است، یادآور شد: سناریوی های گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییر کند .

وی با تاکید بر اینکه چرخه معیوب باید اصلاح شود، افزود: چرخه منفی و معیوب در بودجه ریزی باید متوقف شود. دولت هزینه ها را مدیریت کند استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست. تداوم چنین سناریویی مشکلات فزاینده ای برای کشور ایجاد کرده است و بر اساس مسئولیت که بر عهده دارم از تمام توان خود برای توقف چنین چرخه ای و بهبود شرایط استفاده خواهم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ گفت: قرار نیست بودجه ۱۴۰۱ با کسری بودجه تهیه و تدوین شود در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزینه های زیادی بر جامعه تحمیل شده است و باعث افزایش تورم شده است از روش کار گذشته و سیاسی کاری درس عبرت گرفته شود باید سنت شکنی شود تا آثار و تبعات مثبت و تاثیرگذار بر زندگی مردم حاکم شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.