قهرمان‌بازی پاییزی اصغر فرهادی به دنبال سومین مجسمه طلایی عمرش!

زمان نمایش عمومی فیلم جدید اصغر فرهادی مشخص شد

شهروندآنلاین: «قهرمان» اصغر فرهادی که برای حضور در رقابت اسکار باید تا زمان مشخصی در ایران به عنوان کشور سازنده روی پرده سینماها برود؛ ظاهرا قرار است از پنجم آبان در سینماهای سراسر کشور به ‌نمایش عمومی درآید. این در حالی است که آکادمی اسکار آخرین مهلت معرفی فیلم‌ها از سوی کشورها را روز اول نوامبر (۱۰آبان) تعیین کرده و فهرست ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۲ نیز روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) معرفی خواهد شد.

5 آبان به دنبال اسکار

خبرگزاری ایرنا در این زمینه به نقل از روابط عمومی خانه فیلم که پخش داخلی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد، از آغاز اکران فیلم جدید اصغر فرهادی از تاریخ پنجم آبان خبر داد. این فیلم با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی، مریم شاه‌داعی، علیرضا جهاندیده، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی، صالح کریمایی و سارینا فرهادی که اول بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۲۱ رونمایی شد و در نهایت نیز جایزه بزرگ این جشنواره را به خود اختصاص داد، یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال در رشته بهترین فیلم بین‌المللی قلمداد می‌شود. اتفاقی که اگر بیفتد اصغر فرهادی را بعد از «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به سومین اسکار کارنامه‌اش خواهد رساند که می‌تواند رویایی‌تر از کارنامه افسانه‌ای‌ترین فیلمسازان تاریخ سینما نیز جلوه کند!

فیلم «قهرمان» روایت داستان مردی به نام رحیم با بازی امیر جدیدی است که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌اش در زندان است. در مرخصی، زنی که او را خیلی دوست دارد، متقاعدش می‌کند بدهی‌اش را از محل کیفی که پیدا کرده، پرداخت کند. تصمیمی که پیامدهایی به همراه دارد و در نهایت او را به قهرمان داستان تبدیل می‌کند…

رقبای قهرمان

فیلم «قهرمان» را امسال یکی از شانس‌های اصلی اسکار می‌دانند. با این حال این فیلم رقبایی نیز در این مسیر دارد که به این معناست که اصغر فرهادی کار چندان راحتی برای در دست گرفتن مجسمه طلایی اسکار و حتی حضور در فهرست نامزدهای نهایی پیش‌رو ندارد.

از نگاه نشریه سینمایی ورایتی از میان فیلم‌هایی که تاکنون رسما وارد رقابت اسکار شده‌اند، فیلم‌های «بدترین آدم دنیا» ساخته یوآخیم تریه از نروژ، «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران و «کوپه شماره ۶» ساخته یوها کاسمانن از فنلاند را به عنوان سه شانس اصلی کسب اسکار بین‌المللی امسال می‌توان پیش‌بینی کرد. فیلم‌هایی که دو فیلم از این میان («قهرمان» و «کوپه شماره ۶») به صورت مشترک برنده جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره کن امسال شدند و فیلم سوم یا همان «بدترین آدم دنیا» هم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از همین جشنواره کن شد.

ورایتی در رتبه‌های بعدی پیش‌بینی خود از شانس‌های اسکار بین‌المللی به فیلم‌های «من مرد تو هستم» از آلمان، «اتفاق» از فرانسه، «دست خدا» از ایتالیا، «تیتان» از فرانسه، «رئیس خوب» از اسپانیا و البته چند فیلم دیگر که جوایز مهم جشنواره‌های بزرگ امسال را به دست آورده‌اند، نام برده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.