از سرقت مرگبار تا دزدی عجیب به بهانه خواستگاری

گزارش «شهروند آنلاین» از سرقت‌های عجیبی که در اول هفته کشف شد

یکی برای سرقت دست به قتل زد و زن روانسری را سوزاند. یکی دیگر اما خانواده خواهر زن بود که سناریوی سرقت را طراحی کرد. سرقت‌ها اما در اول این هفته به همین جا ختم نمی‌شد. 5 عضو یک باند سرقت هم توسط پلیس به آخر خط رسیدند که با اعلام سرقت موتورسیکلتشان، با آن زورگیری می‌کردند. یکی هم به بهانه خواستگاری دست به سرقت خانه عروس خانم زد. این 4 پرونده مهم‌ترین کشف سرقت‌های دو روز گذشته بودند. گره این سرقت‌ها به دست کارآگاهان باز شد و متهمان دست‌وپا بسته به دام قانون گرفتار شدند.

اعتراف به جنایت

یک زن جوان در شهرستان روانسر از توابع استان کرمانشاه به قتل رسید، جسد این زن پس از ضرب‌وشتم، به آتش کشیده شده بود. قاتل، این زن را در زیر پل نزدیک به روستای «کلاوه» در محور روانسر- کامیاران رها کرده بود.

پس از کشف جسد یک زن جوان در خارج از شهر روانسر که پس از قتل، سوزانده شده بود رسیدگی فوری به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان روانسر با انجام تحقیقات گسترده و مراقبت‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی متهم به قتل شده و پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی در یک عملیات منسجم ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
متهم با وجود اینکه در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جنایتی شد، اما در ادامه به قتل زن جوان ،آتش زدن پیکر او و سرقت طلاهایش اعتراف کرد.

کارآگاهان پلیس آگاهی در بازرسی‌های به‌عمل آمده از داخل خودرو قاتل بیش از ۴۱ گرم انواع طلاجات زن روانسری و در بازرسی از خانه این متهم تعداد یک تیغه خشاب و ۳۳ فشنگ سلاح کلاشینکف کشف کردند.

بازداشت اعضای خانواده خواهر همسر به جرم سرقت

وقتی پرونده‌ای مبنی بر سرقت برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم از كلانتري126 تهرانپارس به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد پی‌جویی کارآگاهان قرار گرفت، تیم متخصصان پلیس وارد عمل شدند.

پس از انجام تحقيقات مقدماتي بود که مالباخته به مأموران گفت: «8 صبح بود که از خانه خارج و ساعت 4 بعدازظهر همان روز هنگام بازگشت متوجه بهم ریختگی خانه شدم. بلافاصله محل نگهداري طلاها را بررسي کردم و متوجه به سرقت رفتن کليه طلاها،‌ ساعت طلای مچي قيمتي، مدال جواهر نفيس و … جمعا به ارزش تقريبي 400 ميليون تومان شدم.»

کارآگاهان برای کشف و پی‌جویی جرم عازم محل سرقت می‌شوند. اثري از تخريب روي در ورودي واحد مشاهده و رويت نشد. با توجه به اینکه محل اختفاي اموال به نحوي بود که سارقان از آن اطلاع کامل داشتند به‌همین خاطر با بهره‌گیری از شیوههای نوین و علمی کشف جرم با توجه به شيوه ارتکاب سرقت، کارآگاهان به خانواده خواهر زن شاکی مظنون می‌شوند.

مظنونان جهت اخذ اظهارات اوليه به پايگاه دعوت و در بدو بازجویی با توجه به ادله متقن پلیس و مدارک مثبته‌ای که از صحنه جرم به‌دست آمده بود به ارتکاب سرقت معترف و علت انجام جرم را نیاز مالی بیان می‌دارند.
با اعتراف خانواده خواهر زن به ارتکاب جرم سرقت کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی اعضای خانواده را بازداشت و با هماهنگی مقام قضائی جهت شناسایی و دستگیری مالخران برآمدند.

با همکاری سارقان دو مالخر که اقدام به خرید طلاهای سرقتی کرده بودند دستگیر و برای رسیدگی قضائی به دادسرا معرفی شدند.

زورگیری و اعلام سرقت توسط سارقان

اعضای باند 5 نفره سارقان زورگیر با اعلام سرقت موتورسیکلتشان، با آن زورگیری می‌کردند.
در پی وقوع چند سرقت به شیوه زورگیری توسط راکبان یک موتورسیکلت در سطح شهر تهران، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که سارقان با استفاده از یک موتورسیکلت سرقتی، سرقت‌ها را انجام می‌دهند.
مالک موتورسیکلت پس از حضور در پلیس آگاهی مدعی شد، موتورسیکلتش توسط سارقان به سرقت رفته و وقوع سرقت را به پلیس اعلام کرده است. در بررسی مدارک مالک موتورسیکلت مشخص شد که مدارک او جعلی بوده و در سامانه پلیس در تاریخ دیگری ثبت سرقت شده است.

در بازرسی از مخفیگاه متهم، موتورسیکلت و تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.
سایر همدستان متهم نیز دستگیر شدند. در این رابطه اعضای باند 5 نفره سارقان زورگیر دستگیر و متهمان به 65 فقره زورگیری با همکاری یکدیگر معترف شدند.
کارشناسان ارزش اموالی که توسط این سارقان به سرقت رفته است را 5 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. تاکنون 62 مالباخته شناسایی و متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان شده‌اند.

پلیس از شهروندان خواست که در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک در معابر عمومی، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.

سرقت به بهانه خواستگاری

داماد قلابی به بهانه خواستگاری از دختر دم‌بخت، کلیه اموال خانه‌اش را سرقت کرد.
در پی دریافت پرونده‌ای با موضوع سرقت از خانه توسط خواستگار دختر دم‌بختی، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی در پی‌جویی‌های پلیسی، عنوان کرد بیستویکم خردادماه به خارج از کشور سفر کرده و سیزدهم تیرماه در پي تماس مدير ساختمان محل سکونتش متوجه شده است فردي که چندي پيش به بهانه ازدواج با او آشنا شده به همراه چند کارگر و کاميون حمل اثاثيه به خانه‌اش مراجعه و کليه اسباب و اثاثيه را به همراه طلا و جواهرات جمعا به ارزش تقريبي 15 ميليارد ریال را برده است. این در حالی بود که با وجود مداخله اهالي و حضور چند تن از بستگان مالباخته، متهم مدعی شده است که مالباخته همسر موقت ايشان است و اموال متعلق به خودش بوده و در نهایت، کلیه اموال مالباخته را جابه‌جا کرده است.

در تحقیقات محلی، تصویری از متهم به همراه مشخصات خودروی کامیون به‌دست آمد. با شناسایی راننده کاميون و هویت واقعی متهم، مشخص شد متهم کلیه اموال مالباخته را به ساختماني نوساز و بدون سکنه در فاز 8 شهرستان پرديس انتقال داده است.

پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر اموال سرقتی کشف و در اختیار مالباخته قرار گرفت.
متهم پس از سير مراحل قانوني و تکميل تحقيقات پليسي در اختيار مرجع قضائي قرار گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.