چه کسی نگذاشت تماشاگر به آزادی برود؟

تناقض آشکار در صحبت‌های مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش

بدون تماشاگر بودن دیدار ایران و کره بسیار خبرساز شده است؛ در این بین صحبت‌های ضدونقیضی را شاهد هستیم.

شهروندآنلاین: اگرچه سایت فدراسیون فوتبال عصر روز یکشنبه رسما اعلام کرد که بازی ایران و کره جنوبی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، اما از ساعت‌ها قبل بسیاری از اهالی فوتبال می‌دانستند چنین اتفاقی رخ می‌دهد. با توجه به اینکه فدراسیون‌ها برای ورود تماشاگر به ورزشگاه در بازی‌های بین‌المللی باید از 14 روز قبل نامه‌نگاری کنند و فدراسیون ایران چنین کاری را انجام نداده بود، می‌شد حدس زد که بازی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه خالی برگزار شود.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل گفته بود دیدار ایران و کره جنوبی با حضور تعدادی تماشاگر برگزار می‌شود. او گفته بود که حتی صندلی‌های ورزشگاه آزادی هم مهیای حضور تماشاگران است.

از طرف دیگر وزیر بهداشت هم چند روز پیش از صدور مجوز برای حضور تماشاگران صحبت کرد و حتی گفته شد تعدادی از زنان هم به ورزشگاه آزادی خواهند رفت. در نهایت اما خبر بدون تماشاگر شدن مسابقه به طور رسمی منتشر شد.

بعد از این اتفاق انتقادات فراوانی به تصمیم فدراسیون فوتبال وارد و شایعات متعددی هم در مورد عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح شد اما امروز اظهاراتی از سوی مسئولان وزارت ورزش و همچنین سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال انجام شد که جای نقد و بررسی بیشتر دارد و باید سوال کرد چه کسی در این ماجرا مقصر است.

در شرایطی که حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی می‌توانست انگیزه بازیکنان را برای برد مقابل کره جنوبی افزایش بدهد و به‌عنوان نیروی محرک عمل کند، چه کسی و به چه دلیل اجازه نداد تماشاگران به ورزشگاه بروند؟

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان صبح روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سردیس برخی ورزشکاران با خبرنگاران مواجه شد و او وقتی با سوالی درباره عدم حضور زنان در بازی ایران و کره مواجه شد، اینطور واکنش نشان داد: «این دستورالعملی است که AFC داده است. تا دیروز با استاندار شخصا هماهنگ کردم، مجوز هم صادر شده بود. ما ۱۰ هزار نفر مجوز داشتیم، دوست داشتیم به دنیا بگوییم واکسیناسیون موفقیت‌آمیز بوده است اما دیشب گفتند از طرف AFC بلیت‌فروشی نبوده است.»

بعد از حمید سجادی دقیقا همین پرسش از حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال مطرح شد. کامرانی‌فر که قبلا گفته بود زودتر از موعد با فیفا برای حضور تماشاگران نامه‌نگاری کرده، گفت: «همه فرم‌های ارسالی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه را پر کرده و برای فیفا ارسال کردیم. اتفاقی که درباره عدم حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی رخ داد، هیچ ربطی به بحث‌های بیرونی ندارد و ما در داخل به این نتیجه رسیدیم که این مسابقه به دلیل شرایط پروتکل‌ها، واکسیناسیون، تست‌های PCR و اینکه هر فردی باید کارت واکسیناسیون را در اختیار داشته باشد و  آن را در سیستم آپلود کند، بدون حضور تماشاگران برگزار شود.»

کامرانی‌فر در شرایطی می‌گوید که فدراسیون فوتبال خودش تصمیم گرفته بازی بدون تماشاگر برگزار شود که وزیر ورزش مسأله نقضی را بر زبان آورد. او همه چیز را گردن AFC انداخت در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشورهای دیگر سخت‌گیری خاصی در زمینه حضور تماشاگر ندارد و همه چیز را به داخل کشور سپرده است.

حال این سوال پیش می‌آید؛ در شرایطی که حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی می‌توانست انگیزه بازیکنان را برای برد مقابل کره جنوبی افزایش بدهد و به عنوان نیروی محرک عمل کند، چه کسی و به چه دلیل اجازه نداد تماشاگران به ورزشگاه بروند؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.