شکلکی که بهتر از خودم حرف می‌زند

نیویورک تایمز به بررسی تاثیر الگوهای رفتاری رایج در فضای مجازی در روند بهبود معتادان پرداخته است

یک تصویر ، فیلم ، قطعه‌ای از متن و شکلک‌های معروف نرم افزارهای موبایلی که طبیعتاً طنزآمیز و همراه با کنایه هستند، الگوهای رفتاری اینترنتی محسوب می‌شوند که غالباً با تغییرات جزئی می‌توانند بدون نیاز به تعامل رو در رو ، احساس یا حالت‌های مشترک را از طریق کمدی منتقل کنند

شهروند آنلاین- تیموتی کاوانا 36 ساله است و تجربیاتش از روزهای تاریک اعتیاد و رها شدن از این دام را در فضای مجازی به اشکال مختلف به اشتراک می گذارد. او که معتاد بهبود یافته از هروئین و مشاور رهایی از اعتیاد است،از طنز و کنایه برای کمک به دیگران در این مسیر کمک می کند.

نیویورک تایمز در گزارش کوتاهی به تاثیر الگوهای رفتاری رایج در فضای مجازی در روند بهبود معتادان پرداخته است.

تیموتی در سال دوم رهایی از اعتیاد بود که برادرش در یک تصادف رانندگی در اثر سوءمصرف مواد کشته شد. او تعریف می کند: “در آن روزهای سخت من دچار نوعی افسردگی شدید شده و رفته رفته متوجه شدم الگوهای رفتاری رایج در اینترنت برای بهبودی به من کمک کرد تا از پس آن شرایط برآیم.”

جالب است بدانید الگوهای رفتاری اینترنتی (memes) همان محتواهایی است که در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شود و اتفاقا می تواند برای کسانی که به دنبال همدردی و همراهی در مسیر بهبود خود هستند، بسیار تاثیرگذار باشد

طنز و کمدیِ کمک کننده در الگوهای رفتاری فضای مجازی

در سال 2015 ، او با ایجاد حسابی در فیس بوک و اینستاگرام  ساخت الگوهای رفتاری طنز‌آمیز مانند تصاویر و ویدئوهای کوتاه درمورد روند بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر را شروع کرد و تجربیاتش را با دیگران درمیان گذاشت.

کاوانا می‌گوید هر روز و دست‌کم 35 بار در هفته صدای افرادی که به دنبال کمک هستند را می شنود. او که در حوزه های اجتماعی در سنت لوئیس کار می کند و اکنون با یک تیم برای این هدف تلاش می کند. تیمی که کاوانا آنها را برای مشاوره دادن واجد شرایط می‌خواند.

جالب است بدانید الگوهای رفتاری اینترنتی (memes) همان محتواهایی است که در فضای مجازی به سرعت دست به دست می شود و اتفاقا می تواند برای کسانی که به دنبال همدردی و همراهی در مسیر بهبود خود هستند، بسیار تاثیرگذار باشد.

این تبادلات احساسی الگوهای رفتاری مبتنی بر وب، برای افرادی که در دوره نقاهت هستند و غالباً بی هویتی و احساس بی‌ارزش بودن قسمت مهمی از هوشیاری غالب بر آنها‌ محسوب می شود، کمک کننده است

ارتباط‌گیری موثرتر بدون تعامل مستقیم

یک تصویر ، فیلم ، قطعه‌ای از متن و شکلک‌های معروف نرم افزارهای موبایلی که طبیعتاً طنزآمیز و همراه با کنایه هستند، الگوهای رفتاری اینترنتی محسوب می‌شوند که غالباً با تغییرات جزئی می‌توانند بدون نیاز به تعامل رو در رو ، یک احساس یا حالت‌های مشترک را از طریق کمدی منتقل کنند.

این تبادلات احساسی الگوهای رفتاری مبتنی بر وب، برای افرادی که در دوره نقاهت هستند و غالباً بی هویتی و احساس بی‌ارزش بودن قسمت مهمی از هوشیاری غالب بر آنها‌ محسوب می شود، کمک کننده است.

به طوری که این الگوها می‌تواند در غالب طنز  راهی برای پردازش و به اشتراک گذاشتن تجربیات عجیب و سخت فرد در مسیر بازگشت به سلامت در مقابلش باز کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.