مدیران هوای کارمندان را در دوران پساکرونا داشته باشند

وضعیت شهرها پس از مدت‌ها از حالت قرمز به نارنجی و زرد بازگشته است و بسیاری از کارمندان که در این مدت دورکاری می‌کردند با تغییر رنگ شهرها دوباره به سرکار خود بازمی‌گردند.

بازگشت کارمندان به سرکار خود به معنای عادی‌شدن شرایط نیست و بهتر است که همه جوانب موضوع برای بازگشت کارمندان به سرکار خود سنجیده شود. این موضوع سبب شده است که بسیاری از شرکت‌ها هنوز برای بازگشت نیروهای دورکار خود تصمیم جدی نگرفته باشند و در حال بررسی شرایط به حالت عادی هستند.

بسیاری از مدیران شرکت‌های مختلف این انتظار را دارند که پس از یک سالی که کارمندان دورکار بوده‌اند بدون مشکل به سر کارهای خود برگردند، اما این انتظار کمی دور از واقعیت است و درست مثل ورزشکاری است که یک سال ورزش نکرده و حالا از او انتظار می‌رود به المپیک برود و مدال‌آوری هم داشته باشد.

اهداف و استراتژی‌های بازگشت کارمندان به محل کار باید واقع‌بینانه تبیین شود. ممکن است در ابتدا شرایط آن‌‌طور که مدیران مجموعه تصور می‌کنند پیش نرود و حتی شاهد کاهش بهره‌وری پرسنل باشند.

دلسوزی و همدلی

مدیران باید شرایط کارمندان را درک کنند. در دوران‌پسا کرونا باید بیش از گذشته هوای کارمندان را داشته باشند، زیرا یک سال گذشته همه مردم تحت تاثیر شرایط کرونا روزهای سختی را پشت‌سر گذاشته‌اند، به همین دلیل برای ادامه طی مسیر نیاز به همدلی مدیران با کارمندان وجود دارد. در واقع صاحبان کسب‌وکار و مدیران مجموعه‌ها باید برای دوران پساکرونا علاوه بر همدلی، دلسوزی و شفقت را نیز در نظر بگیرند.

فاصله عاطفی را کم کنید

در دوره‌ای که کرونا به پایان رسیده است، برخی از کارمندان تمام‌وقت به محل کار خود بازمی‌گردند، اما برخی نیز به صورت نیمه‌حضوری به کار خود ادامه می‌دهند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که دوران دورکاری سبب شده که فاصله عاطفی بین کارمندان نیز افزایش پیدا کند. به همین دلیل این وظیفه مدیران یک مجموعه است که بتوانند این فاصله را از بین ببرند و اجازه ندهند که این فضا سبب شود که کارمندان در فضای کار احساس بدی داشته باشند.

تعیین زمان مشخص برای بازنگری برنامه‌ها

بعد از بازگشت نیروهای کاری ممکن است برخی روال‌های کاری نیاز به بازنگری داشته باشد. مدیران مجموعه‌ها باید تمامی برنامه‌های کاری را مورد بررسی قرار دهند و تاریخ مشخصی را برای بازنگری تمامی برنامه‌ها مشخص کنند. حتی گاهی لازم می‌شود برخی استراتژی‌ها تغییر کند.

برنامه‌ریزی متناسب با شرایط کاری

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که تبیین یک برنامه ثابت و مشخص برای همه کارمندان می‌تواند تصمیم درستی نباشد. برای مثال لازم نیست همه کارمندان در دوران پساکرونا مجددا به محل کار بازگردند، بلکه برخی فعالیت‌ها بهتر است کماکان به‌صورت دورکاری انجام شود. لذا برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با شرایط کاری و موضوع‌های فعالیت باشد. اگر همه موارد قبل از بازگشت کارمندان به محل کار با دقت مورد بررسی قرار گیرد، می‌توان به موفقیت برنامه و آرامش کارمندان در دوران پساکرونا امیدوار بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.