ایران- کره‌جنوبی؛ به وقت چهارمین برد

یک ایران منتظر برد عصر سه‌شنبه و هموارشدن راه جام جهانی هستند

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 روز سه‌شنبه چهارمین بازی خود در مقدماتی جام جهانی قطر را مقابل کره جنوبی برگزار می‌کند؛ برد در این مسابقه راه صعود را هموارتر می‌کند.

شهروندآنلاین: با عبور از سوریه، عراق و امارات، حالا تیم ملی فوتبال ایران با کسب 9 امتیاز و قرار گرفتن در صدرجدول گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا به دنبال چهارمین برد متوالی است. بردی که البته به‌دست آوردنش بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد.

ایستگاه چهارم؛ حریف سرسخت کره‌ای

سرسخت‌ترین حریف تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بدون تردید کره جنوبی است. تیمی که همواره در ادوار مختلف رقیبی دشوار محسوب شده و حالا نیز تلاش خواهد کرد تا مانع از صعود ایران به جام جهانی شود. کره جنوبی 7 امتیازی و در رده دوم جدول است و امید دارد تا با کسب 3 امتیاز از مصاف سخت تهران 10 امتیازی شود و بالاتر از ایران قرار بگیرد.

تیم ملی کشورمان در صورت برد در این مسابقه 12 امتیازی می‌شود و بیش از نیمی از راه صعود به جام جهانی را طی خواهد کرد. کره‌ جنوبی هم به اندازه ایران برای برد و رسیدن به صدر جدول انگیزه دارد ولی سه‌شنبه شب همه دوستداران تیم ملی منتظر برد یازدهم متوالی ملی‌پوشان هستند.

کره با همه تیم‌های گروه متفاوت است

کره‌ای‌ها مثل تیم‌های دیگر گروه بازیکنانی کند و ساکن ندارند، کره‌ای‌ها سرعتی‌ هستند و لژیونرهایی هم در اروپا دارند که سون هیونگ مین، کاپیتان تیم کره جنوبی در تیم تاتنهام یکی از بازیکنان کلیدی حریف محسوب می‌شود. کره جنوبی مقابل سوریه با یک بازی روان و باتاکتیک بارها به دروازه حریف نزدیک شد و برای خود خلق موقعیت کرد اما شاید با خیال راحت بازی کردنشان و سهل انگاری در زدن ضربات آخر مانع پیش افتادن آنها می‌شد. شاگردان بنتو در این بازی 23 بار به سمت دروازه سوریه شوت زدند و 579 پاس با دقت بالای 88 درصدی را به ثبت رساندند. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده شاگردان پائولو بنتو، انتقال سریع توپ از دفاع به حمله است که با درخشش ستاره تاتنهام خیلی خوب می‌توانند توپ را به گردش درآورده و مهاجم نوک خود را تغذیه کنند.

بازی بدون تماشاگر و بدون VAR

مهم‌ترین و عجیب‌ترین نکته در مورد این مسابقه نبود کمک داور ویدیویی(VAR) به صورت آنلاین است. در حالیکه در بازی گذشته در امارات به لطف همین تکنولوژی برتر تیم ملی به سلامت از دوبی عبور کرد و نه‌تنها شجاع خلیل‌زاده را به خاطر کارت قرمز از دست نداد و 10 نفره نشد بلکه این بازیکن را برای دیدار با کره جنوبی هم در اختیار دارد. از سویی دیگر این مسابقه بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد آن هم در حالیکه در این مورد هم فدراسیون فوتبال مثل VAR روی حضور تماشاگران مانور زیادی انجام داده بود! به هر حال اگر مجبور شویم در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف کره جنوبی برویم عملا هیچ امتیازی از میزبانی خود نبرده‌ایم!

کاش دغدغه نداشته باشیم

نقطه قوت تیم ملی ایران لژیونرهای سرحال و قبراق در فاز هجومی است که امیدواریم مقابل کره جنوبی هم باعث موفقیت ملی‌پوشان و کسب چهارمین برد تیم ملی با هدایت اسکوچیچ شوند. هرچند در نیمه اول بازی با امارات، تیم ملی اشکالات زیادی داشت از ناهماهنگی در خط دفاع گرفته تا ضعف بازیکنان کناری که باعث شده بود در شروع مسابقه زیر فشار امارات قرار بگیریم. در این روزها در مورد اینکه تیم ملی به لطف توانایی بازیکنانش نتیجه می‌گیرد یا کارفنی اسکوچیچ بحث‌های زیادی در محافل ورزشی شد اما هرچه هست مردم دوست دارند و امیدوارند در حساس‌ترین و مهم‌ترین مسابقه، تیم ملی برنده شود تا گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر برداریم.

تیم ملی کشورمان در خط حمله بازیکنانی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی دارد که بهترین مدافعان اروپا نیز در مهار آنها با مشکل مواجه می‌شوند. البته این مسابقه به قول یکی از مربیان، جنگ هافبک‌هاست و باید  مردان خط میانی کشورمان ضمن دوندگی و جنگندگی لازم بتوانند به خوبی مهاجمان تیم ملی را تغذیه کنند.

راه صعود اینگونه هموار می‌شود

تیم ملی کشورمان در صورت برد در این مسابقه 12 امتیازی می‌شود و بیش از نیمی از راه صعود به جام جهانی را طی خواهد کرد. کره‌ جنوبی هم به اندازه ایران برای برد و رسیدن به صدر جدول انگیزه دارد ولی سه‌شنبه شب همه دوستداران تیم ملی منتظر برد یازدهم متوالی ملی‌پوشان هستند. در این گروه به جز ایران و کره جنوبی هیچ تیم دیگری هنوز برنده نشده و سایر مسابقات با نتایج مساوی به پایان رسیده است.

گفتنی است؛ دیدار ایران و کره جنوبی ساعت 17 عصر سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.