فقط یک پزشک عمومی برای هر 2000 بیمار

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 11 اکتبر 2021

«محکومیت نژادپرستی در مدرسه»، «فقط یک پزشک عمومی برای هر 2000 بیمار»، «کارکنان بهداشت بریتانیا مواجه با موج بدرفتاری بیماران به‌دلیل استیصال در انتظار طولانی برای توجه و مراقبت» و عناوین دیگر در روزنامه‌های جهان.

دیلی‌میل

«فقط یک پزشک عمومی برای هر 2000 بیمار» و «جای تعجب نیست که مراجعه حضوری به پزشک بسیار سخت است» عناوین گزارش اصلی دیلی‌میل است که با آمارهای رسمی نشان می‌دهد در بریتانیا به‌طور متوسط ​​یک پزشک عمومی برای هر 2000 بیمار وجود دارد. این گزارش گفته در برخی مناطق، این رقم به ازای یک پزشک برای 3000 بیمار افزایش می‌یابد، در مقایسه با یک پزشک برای 1600 بیمار در مناطق دارای خدمات بهتر.

تصویر اصلی جی.کی. رولینگ، خالق هری‌پاتر را نشان می‌دهد که در آستانه کریسمس کتاب جدیدش برای کودکان با نام «خوک کریسمس» منتشر می‌شود.دیلی میل

واشینگتن‌پست

«محکومیت نژادپرستی در مدرسه» عنوان گزارشی است همراه با تصویر اصلی که تجمع نوجوانان دبیرستانی را نشان می‌دهد و می‌گوید: «این نوجوانان تگزاسی در مورد نژادپرستی سکوت کردند. سپس مدیر سیاه مدرسه آنان تعلیق شد. در دبیرستان دولتی Colleyville Heritag، در تگزاس، دانش‌آموزان برای دفاع از جیمز ویتفیلد، که متهم به پذیرش «نظریه انتقادی نژاد» و در خطر اخراج است، تجمع کردند و شعار دادند.»

[«نظریه انتقادی نژاد» اخیرا در فضای سیاسی ایالات متحده چالش‌برانگیز شده است. محل اصلی اختلافات هم مدرسه‌های دولتی است. شیوه ایده‌آل آموزش مسائل نژادی، تبعیض و نابرابری در کلاس‌های درس به چالشی برای والدین، معلمان و مدیران مدرسه‌ها تبدیل شده است.]واشینگتن پست

گاردین

«فهرست‌های انتظارِ NHS موجی از بدرفتاری علیه کارکنان ایجاد می‌کند» عنوان گزارش اصلی گاردین است که می‌گوید کارکنان NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس)  در سراسر بریتانیا با «موج فزاینده بدرفتاری» از جمله توهین و حمله از جانب بیماران روبه‌رو هستند، که کارکنان می‌گویند دلیل آن ناامیدی و استیصال در انتظار طولانی برای توجه، پرستاری و مراقبت است.

در این گزارش آمده: «6 نهاد پزشکی و گروه‌های کارکنان بهداشت با صدور بیانیه‌ای مشترک، تاخیرهای طولانی در مراقبت و پرستاری از بیماران را ناشی از سال‌ها سرمایه‌گذاری ضعیف دولتی و رسیدگی‌نکردن به کمبود نیروی کار می‌دانند.» این روزنامه می‌افزاید: «آنان می‌خواهند وزیران در مورد فشارهای شدید بر NHS در پی افزایش تهدیدها و تعرض به کارکنان، «صادق و شفاف» باشند.»

تصویر اصلی «لوسی کرک وود» نمایشنامه‌نویس انگلیسی را نشان می‌دهد. او نمایشنامه‌ای درباره خشونت مردان نوشته که محرک او قتل دو زن در بریتانیا (سارا اِورارد و سابینا نسا) به دست مردان  است. گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.