شکایت از شوهر مرده در ایران

گزارش «شهروند» از مرگ مرموز یک پدر و پسر ایرانی در کالیفرنیای آمریکا

شوهرش مرده با این حال از او شکایت دارد. به جرم قتل پسرش شکایت خود را مطرح کرده است. شوهر و پسر 19 ساله‌اش در کالیفرنیای آمریکا بودند که جسدشان کشف شد. از همان اول فرضیه قتل پسر و خودکشی پدر مطرح بود. پسری که با خوراندن سم و بستن یک کیسه نایلونی به سرش کشته شده بود. حالا پلیس پایتخت مأمور رسیدگی به این پرونده شده است. این در حالی است که پرونده این جنایت مرموز از سوی مأموران پلیس کالیفرنیا نیز در حال پیگیری و رسیدگی است.

ماجرا به اسفند سال 99 برمی‌گردد. روزی که به زن جوان در کرمان خبر رسید که جسد شوهر و پسرش در کالیفرنیای آمریکا کشف شده است. همسایه‌های این پدر و پسر از بوی تعفن خانه‌شان پی به این راز سیاه برده بودند. وقتی اهالی یکی از خیابان‌های ایالت کالیفرنیا متوجه بوی تعفن خانه‌ای شدند، موضوع را به پلیس گزارش دادند. پلیس کالیفرنیا وقتی وارد این خانه شد، جسد یک مرد میانسال و پسری جوان را مشاهده کرد. پسر جوان با یک کیسه نایلونی به سرش دچار خفگی شده بود. کیسه را روی سر او گذاشته و با چسب آن را بسته بودند. بلافاصله اجساد برای معاینه بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شدند.

مرگ بر اثر خوردن سم

تحقیقات پلیس کالیفرنیا نشان داد که این پدر و پسر در آن خانه به تنهایی زندگی می‌کردند. مادر خانواده نیز در کرمان زندگی می‌کرد. بلافاصله موضوع به این زن اطلاع داده شد. این در حالی است که در معاینه جسد مشخص شد که پسر جوان بر اثر خوردن سم جان باخته است. در ادامه زن جوان، جسد پسرش را به ایران منتقل و در کرمان دفن کرد.

بلافاصله تحقیقات در این زمینه آغاز شد. مادر خانواده از کرمان به کالیفرنیا رفت و پیگیر مرگ پسرش شد. تجسس‌های بعدی نشان دادند که پسر جوان از یک بیماری لاعلاج رنج می‌برده است، جوری که روند درمان و پیگیری این بیماری، پدر را هم خسته کرده بود. همین مسأله، فرضیه قتل از سوی پدر و درنهایت خودکشی پدر قوت گرفت. همین مسأله باعث شد که زن جوان تصمیم به شکایت بگیرد.

شکایت از کالیفرنیا

صبح دیروز وکیل این زن به دادسرای جنایی پایتخت رفت و از شوهر مرده موکلش شکایت کرد. او به بازپرس جنایی گفت: «شوهر موکلم در کالیفرنیا با پسرش زندگی می‌کرد، اما پسر او از یک بیماری رنج می‌برد. همین بیماری باعث شده بود که پدر او خسته شود و مرتب گله‌مند بود. موکلم هر بار با شوهرش صحبت می‌کرد، او می‌گفت که دیگر خسته شده و نمی‌تواند از پس نگهداری پسرشان بربیاید. حالا با این اتفاق موکلم مطمئن است که شوهرش پسرشان را به‌دلیل بیماری‌اش کشته و خودش نیز خودکشی کرده است. بنابراین تصمیم به شکایت و پیگیری پرونده قتل پسرش گرفت.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار قرار گرفت. بازپرس دستور بررسی بیشتر و انتقال مدارک پزشکی از کالیفرنیا به دادسرا را صادر کرد. همچنین درخواست انتقال مدارک این پرونده، علت مرگ، معاینات پزشکی و دیگر اسناد این پرونده از طریق پلیس اینترپل را اعلام کرد تا زوایای پنهان این پرونده مرموز فاش شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.